Travel with a Goat is een nieuwe reality-serie die maandag 14 januari start en we weten nu al dat het heel wat stof zal doen opwaaien. Het programma daagt Foodie influencers uit om 4 dagen te reizen met een geit, alpaca of ander boerderijdier op een prachtige tocht richting… het slachthuis. Op het eind mogen de content creators het eindoordeel vellen: gaat het lieve diertje de gehaktmolen in of mag het blijven leven? Oh ja, en ze moeten het vlees daarna ook opeten. 

Onze relatie met vlees

Doel van het programma is om onze relatie met al dat lekkere vlees op scherp te zetten. Er worden dagelijks massaal dieren gedood zodat wij vanavond weer een rookworst bij de boerenkool kunnen serveren en daar hebben steeds meer Nederlanders een probleem mee. Dat blijkt uit onderzoek van YouGov, in opdracht van Insight TV. Check de trailer van Travel with a Goat.

Onder 1000 Nederlandse respondenten geeft 65 procent aan vlees te eten. Meer dan de helft van die groep overwoog een dag het karbonaadje over te slaan. De onderzoeksgroep kreeg ook een sneak peek van Travel with a Goat en na het zien van de beelden gaf 28 procent aan minder vlees te willen eten.

Nederlandse YouTuber Niels Oosthoek doet mee

De foodies maken met hun diertjes prachtige reizen door Europa, Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Je kan de serie zien op Insight.tv en KPN kanaal 38/692, maandag a.s. om 21.00 uur. Nederlander Niels Oosthoek (bekend van YouTube-channel Gierige Gasten) is een van de deelnemers.

Vooruit met de geit!

Wat denk jij? Gaat Travel with a Goat voor een hoop gemekker zorgen of wordt het de GOAT? Of krijg je nu al een sik van al dat geblaat van geitenwollensokken types over minder vlees eten? Oké, we houden op… reageren kan op onze Facebook-pagina!

Al eind 2017 kregen we te horen dat er een tweede seizoen van de populaire serie Meisje van Plezier zou komen. Maar het bleef afwachten wanneer we die dan konden verwachten. Hoofdrolspeelster Angela Schijf gooide een foto op Instagram met het verlossende antwoord!

De opnames van Meisje van Plezier gaan maandag 7 januari van start. En dat betekent dat Angela weer in de huid kruipt van escortdame Nadine. Zij kwam er alleen voor te staan toen haar man haar verliet voor haar halfzus. Om haar kinderen te onderhouden besloot Nadine een baan als escort aan te namen.

Populair

De door Halina Reijn bedachte serie was in het eerste seizoen een groot succes. Op de zondagavond trok het steevast een miljoen kijkers naar RTL4. Het is nog niet duidelijk welk verhaal het tweede seizoen precies zal volgen of wanneer deze te zien zal zijn.

 

Wie Is De Mol? heeft op een drukke zaterdagavond alle programma-concurrentie zonder moeite verslagen. Met 2.986.000 kijkers stond het programma ruim bovenaan. Sterker nog: Wie Is De Mol? heeft hier ook meteen de best bekeken seizoensstart (lees hier onze recap) van het programma ooit te pakken.

 

Record

Ook het aansluitende Moltalk raakte boven de miljoenengrens. 1.124.000 mensen schakelden na Wie Is De Mol? over naar NPO3 voor de nabespreking. De tweede plaats van de best bekeken programma's, ging gisteren naar het NOS Journaal met 2.3 miljoen kijkers en Holland's Got Talent trok 1.4 miljoen kijkers.

Met zo'n zinderende start van het 19e seizoen, is het wachten op meer recordjes van Wie Is De Mol?. Misschien lukt het dit jaar om weer boven de 3 miljoen kijkers-grens uit te komen. Dat is het programma twee keer eerder gelukt: bij de vijfde én achttiende seizoensfinales. Aan het enthousiasme op Twitter zal het in ieder geval niet liggen.