Travel with a Goat is een nieuwe reality-serie die maandag 14 januari start en we weten nu al dat het heel wat stof zal doen opwaaien. Het programma daagt Foodie influencers uit om 4 dagen te reizen met een geit, alpaca of ander boerderijdier op een prachtige tocht richting… het slachthuis. Op het eind mogen de content creators het eindoordeel vellen: gaat het lieve diertje de gehaktmolen in of mag het blijven leven? Oh ja, en ze moeten het vlees daarna ook opeten. 

More content below the advertising

Onze relatie met vlees

Doel van het programma is om onze relatie met al dat lekkere vlees op scherp te zetten. Er worden dagelijks massaal dieren gedood zodat wij vanavond weer een rookworst bij de boerenkool kunnen serveren en daar hebben steeds meer Nederlanders een probleem mee. Dat blijkt uit onderzoek van YouGov, in opdracht van Insight TV. Check de trailer van Travel with a Goat.

Onder 1000 Nederlandse respondenten geeft 65 procent aan vlees te eten. Meer dan de helft van die groep overwoog een dag het karbonaadje over te slaan. De onderzoeksgroep kreeg ook een sneak peek van Travel with a Goat en na het zien van de beelden gaf 28 procent aan minder vlees te willen eten.

Nederlandse YouTuber Niels Oosthoek doet mee

De foodies maken met hun diertjes prachtige reizen door Europa, Azië, Afrika en Zuid-Amerika. Je kan de serie zien op Insight.tv en KPN kanaal 38/692, maandag a.s. om 21.00 uur. Nederlander Niels Oosthoek (bekend van YouTube-channel Gierige Gasten) is een van de deelnemers.

Vooruit met de geit!

Wat denk jij? Gaat Travel with a Goat voor een hoop gemekker zorgen of wordt het de GOAT? Of krijg je nu al een sik van al dat geblaat van geitenwollensokken types over minder vlees eten? Oké, we houden op… reageren kan op onze Facebook-pagina!

More content below the advertising