Dat heeft Netflix toch goed gehyped, die horror thriller Bird Box met topactrice Sandra Bullock. We hadden al zo’n idee dat het een commercieel succes zou worden toen onder andere de videowalls in de metrohallen van Amsterdam dagenlang een teaser afspeelde. Maar het succes is nu ook bekroond met een internethype: de Bird Box Challenge.

More content below the advertising

Met een blinddoek in het bos

Voor wie de film nog niet heeft gezien, een hele korte samenvatting: Aaah! Monsters! Als je ze ziet pleeg je zelfmoord! Wat nu! Wacht! Blinddoek om! En er is een safe place, mazzel…. ‘ik ben Mallorie en ik heb twee kinderen, dus ik wil daar naartoe!’ Top idee Mallorie, als je deze vet gevaarlijke rivier oversteekt, geblinddoekt, dan komt dat helemaal goed. ‘Oke! AAAAAH’. Spanning en sensatie. Einde.  

Lol op het interwebs

Onder de hashtag #BirdBoxChallenge plaatsen jolige types fotos of filmpjes van zichzelf met een blinddoek aan. En dan het liefs met een stel kinderen erbij.

 

En dit is zo’n gevalletje van ‘leuk, als anderen het doen, en dan een paar duizend kilometer verderop graag’.

 

En dan heb je natuurlijk altijd die mensen die zeggen dat ze dit soort dingen al way back in 1985 deden.

 

More content below the advertising