Dat heeft Netflix toch goed gehyped, die horror thriller Bird Box met topactrice Sandra Bullock. We hadden al zo’n idee dat het een commercieel succes zou worden toen onder andere de videowalls in de metrohallen van Amsterdam dagenlang een teaser afspeelde. Maar het succes is nu ook bekroond met een internethype: de Bird Box Challenge.
Met een blinddoek in het bos
Voor wie de film nog niet heeft gezien, een hele korte samenvatting: Aaah! Monsters! Als je ze ziet pleeg je zelfmoord! Wat nu! Wacht! Blinddoek om! En er is een safe place, mazzel…. ‘ik ben Mallorie en ik heb twee kinderen, dus ik wil daar naartoe!’ Top idee Mallorie, als je deze vet gevaarlijke rivier oversteekt, geblinddoekt, dan komt dat helemaal goed. ‘Oke! AAAAAH’. Spanning en sensatie. Einde.
Lol op het interwebs
Onder de hashtag #BirdBoxChallenge plaatsen jolige types fotos of filmpjes van zichzelf met een blinddoek aan. En dan het liefs met een stel kinderen erbij.
Some people really taking this Bird Box Challenge too far😂. Y’all need to stop with the foolery. #BirdBox #netflix #NetflixBirdbox #movies #entertainment #funny #films #film #movie pic.twitter.com/M7BLLrnjpl
— Allie Jay (@AllieJay105) December 25, 2018
En dit is zo’n gevalletje van ‘leuk, als anderen het doen, en dan een paar duizend kilometer verderop graag’.
Me after watching Bird Box. 😂😂😂😂😂 #birdbox #birdboxmovie #birdboxchallenge #birdboxnetflix pic.twitter.com/eD5aW7jrTA
— Kodjo Swole (@king_kodjo) December 25, 2018
En dan heb je natuurlijk altijd die mensen die zeggen dat ze dit soort dingen al way back in 1985 deden.
Idk why y’all think you created the bird box challenge when my guy @realjknoxville did it back in 06 pic.twitter.com/UiGb8xlBZB
— AramHumbertoHodoyan (@AramHumberto) December 30, 2018