Veronica Inside

De mannen van Veronica Inside mogen zich weleens flink achter de oren gaan krabben. Na de felle uitspraken van Johan Derksen zijn het namelijk niet alleen de BN'ers die het programma massaal de rug toekeren, maar dat geldt nu ook voor de sponsoren.

Article continues after the ad

We vermeldden gisteravond al kort dat de eerste sponsoren niets meer met het voetbalpraatprogramma te maken wilde hebben, maar die lijst lijkt nu langer en langer te worden. De adverteerders willen vooral duidelijk maken dat zij niets met de inhoud van het programma te maken hebben.

Verantwoordelijkheden

Eén van die sponsoren TOTO, die al ruim tien jaar als sponsor bij het programma betrokken is, laat weten in gesprek te gaan met de zender. "Bij TOTO draait het om sport, want sport brengt Nederland samen", reageert de woordvoerder. "In de sport gaat het over inclusiviteit. TOTO is sponsor van het programma Veronica Inside en gaat niet over de inhoud. Als sponsor vinden we niet alles wat gezegd wordt passend of gepast. Het gaat om een praatprogramma waarin meningen worden gegeven. En de vrijheid van meningsuiting komt ook met een verantwoordelijkheid voor wat je zegt. Die verantwoordelijkheid ligt bij de mensen aan tafel van het praatprogramma."

Familiebedrijf

Biermerk Bavaria neemt rigoureuze stappen. Zij verlengen het contract, dat deze maand afloopt, niet meer (al was dat eerder al bepaald). "Het past niet bij waar Bavaria voor staat als merk. Wij zijn een familiebedrijf en we willen mensen samenbrengen. Bavaria is het biermerk met een knipoog. Echter zijn wij van mening dat de uitspraak van Johan Derksen geen grap is en te ver gaat.” Ook merken Gilette, Zespri, Albert Heijn, Gamma en SNS Bank laten weten de reclames rondom het programma te schappen of in gesprek te gaan met Talpa. 

Geen reactie

De mannen van Veronica Inside laten aan diverse media weten niet te willen reageren. Die reactie volgt mogelijk maandag in hun eigen programma.