Giel de Winter, StukTV, Hunted

Giel de Winter verzon jaren geleden met zijn vrienden Thomas en Stefan het populaire YouTube-format Jachtseizoen, waarin BN'ers 4 uur lang uit handen moeten blijven van de heren. Op Twitter is de content creator dan ook erg kritisch over Hunted, een tv-format met precies diezelfde strekking.

Article continues after the ad

"He Hunted! Wat leuk en origineel jullie programma nu: gevangenis en GPS-tracker om de arm. Nieuw toch? Ik voel me vereerd", vergeleek Giel de Winter gisteravond de show met zijn eigen YouTube-programma. "Ik mis alleen nog het oranjepak." 

Zelfde symbool

Giel de Winter laat het daar niet bij zitten en wil duidelijk maken dat het bijna lijkt op ordinair knip-en-plakwerk. "Het nieuwe symbool van Hunted tegenover Jachtseizoen. De groeten, ik hou van jullie als programmamakers, maar dit is wel echt te veel de randjes opzoeken." Ook het feit dat het programma plots met BN'ers gaat werken, vindt de YouTuber niet kunnen. "Toevallig maken we al vijf seizoenen gebruik van BN'ers in het Jachtseizoen." Lees hieronder meer van zijn kritische geluiden!

Reactie AVROTROS

AVROTROS laat aan RTL Boulevard weten dat ze de tweets hebben gezien, maar dat ze er verder weinig mee kunnen. Hunted bestaat namelijk al sinds 2015 en is van oorsprong een Engels concept. De omroep wil dan ook verder niet ingaan op de inhoud van de tweets.

Hunted is elke maandagavond om 20:25 uur te zien op NPO 3. Jachtseizoen start vanaf a.s. zaterdag weer om 17:00 uur op het YouTube-account van StukTV.