Disney heeft voorlopig maar één doel: Netflix van de streamdienst-troon stoten. Een van de wapens in deze nieuwerwetse strijd wordt een aantrekkelijke prijs.

More content below the advertising

Dat heeft CEO Bob Iger laten weten.

“Ik kan wel zeggen dat het plan aan de Disney-kant is om de prijs significant onder Netflix te houden. Dat heeft onder meer te maken met ons aanbod dat veel kleiner zal zijn”, aldus Iger. “Het zal veel hoge kwaliteit bieden, vanwege de merken en franchisen die erop zullen komen, maar het zal simpelweg minder volume hebben en dat ga je terugzien in de prijs.”

De CEO heeft daarnaast aangegeven dat het voornaamste doel is om zoveel mogelijk abonnees aan te trekken. Dit in de hoop ‘alleenheerser’ Netflix iets van de wind uit de zeilen te nemen.

Pixar en Marvel

Naast Disney zal de streamdienst merken behelzen als Pixar, Lucasfilm (Star Wars), Marvel Studios (Thor/Avangers) en ABC (een grote, Amerikaanse televisiezender).

Marvel-titels die speciaal voor Netflix ontwikkeld werden, zoals Daredevil en Jessica Jones, zouden niet meegaan naar Disney maar bij hun vertrouwde aanbieder blijven.

Wanneer de Disney-dienst precies gelanceerd wordt, is niet bekend.