Wie is de Mol-winnares moet wennen aan selfies

Sanne Wallis de Vries heeft sinds Wie is de Mol veel geleerd over selfies, geheimen bewaren en de populariteit van het programma.

Selfies na Wie is de Mol

Sanne Wallis de Vries moet erg wennen aan de populariteit die haar winst in Wie is de Mol met zich meebrengt. Dat vertelde zij in het Radio 5-programma Volgspot. “Mensen komen na afloop van de voorstelling heel vaak zeggen hoe leuk ze mij in de Mol vonden en willen met mij op de foto”, vertelt de cabaretière. “Dat is voor mij redelijk nieuw. Ik heb zeven jaar geen soloprogramma gemaakt en in die tijd is de selfie opeens heel normaal geworden.”

Sanne wist wel van tevoren dat het programma populair was en keek er zelf naar. “Maar elke week 3 miljoen kijkers en al die mensen die zaterdag in het Vondelpark stonden - daar kon ik mij van tevoren eigenlijk geen goede voorstelling van maken. Dat realiseer je je eigenlijk pas als je op dat bordes staat en denkt: gaat iedereen hier nou uit zijn dak vanwege een televisieprogramma?”

Geheim verklappen

Van haar prijzengeld, netto zo’n 17.000 euro, krijgen haar vaste muzikanten een bonus. “We spelen maar drie keer per week, eigenlijk zou dat méér moeten zijn voor een beetje fatsoenlijk inkomen.” Ook krijgen haar twee kinderen een extra cadeautje. “Zij hebben maandenlang niets verklapt over mijn prestaties, dat vind ik zó knap. Ik denk dat ik toen ik zo oud was zoiets direct op school had verteld om populair gevonden te worden.”

Mensenkennis

Sanne zei verder dat ze veel profijt heeft gehad van logisch nadenken. Op haar elfde won ze als jongste deelnemer ooit een wedstrijd Rubiks kubus oplossen. “Ik ben sowieso dol op puzzelen. Het is, ook in De Mol, een kwestie van deductie: als je zeker weet dat iemand het niet kan zijn, dan moet je ze ook voor jezelf uitsluiten en verder gaan kijken.” Daarnaast helpt het enorm om mensenkennis te hebben. “Je moet het leuk vinden om naar mensen te kijken en gedrag van mensen te interpreteren. Daardoor wist ik bijvoorbeeld zeker dat Jochem van Gelder de mol echt niet kon zijn - anders was het echt geen goede mol geweest.”

Coldplay heeft de trailer vrijgegeven voor de documentaire A Head Full Of Dreams, die op woensdag 14 november eenmalig in de bioscopen te zien is. Op zich is het niet zo boeiend als een band weer eens een docu uitbrengt, maar het bijzondere aan deze film is dat de regisseur de jongens ook echt vanaf het prille begin heeft gevolgd. En dat levert best wel hilarische oude beelden op!
 

 

Bleke slungel

Zo zien we beelden van eind jaren negentig met Chris Martin als een puisterig beugelbekkie dat bij wijze van grap roept dat Coldplay een ongelofelijk grote band gaat worden. Niet alleen zou deze slungelige aspirant-muzikant later ontzettend gelijk krijgen, ook is de Britse band groter geworden dan Chris in zijn wildste dromen gedacht had. En deze bleke grapjas kon toen ook nog niet vermoeden dat hij ooit nog eens een paar jaar getrouwd zou zijn met Gwyneth Paltrow. 

Toevallig begin

A Head Full Of Dreams is geregisseerd door Mat Whitecross, die eerder ook onder de goed ontvangen muziekdocu Oasis: Supersonic maakte, over dat bandje van de immer bekvechtende broertjes Liam en en Noel Gallagher. Toevallig zat Mat met de jongens van Coldplay op school, en begon hij ze toen al te volgen met een camera. Daar is hij de afgelopen twintig jaar steeds mee verder gegaan, zodat de film nu een mooi totaalplaatje geeft van de carrière van de band.

Het Hollywood-debuut van Penoza-regisseur Diederik van Rooijen

Vanuit het niets is hier ineens de trailer voor The Possession of Hannah Grace die je de stuipen op het lijf komt jagen. Vorige week riepen we nog dat horrorfilms echt moeten kappen met jump scares, maar na het zien van deze trailer die er stampvol mee zit moeten we daar misschien toch op terugkomen. Of misschien zeggen we dat wel omdat we gewoon trots zijn dat deze Hollywood-horror geregisseerd is door Penoza-regisseur Diederik van Rooijen.

Wie zegt dan ook ja tegen zo’n eng baantje?

De hoofdrol in The Possession of Hannah Grace is voor Shay Mitchell, die we kennen als Emily uit Pretty Little Liars. Haar personage Megan neemt het ongelukkige besluit om ja te zeggen tegen een baantje als nachtwaker in een mortuarium. Dat is vragen om problemen, zoals we weten uit onder meer de horrorfilm Nattevagten en de remake Nightwatch.

Herkansing na mislukt exorcisme

Als het lijk van ene Hannah Grace in het mortuarium wordt binnengebracht, wordt erbij verteld dat dit meisje overleed toen haar familie probeerde een geest uit te drijven die bezit van haar had genomen. De trailer legt vervolgens uit dat als zo'n ritueel niet wordt afgemaakt, een geest dan gewoon een nieuw lichaam zoekt. En aangezien Megan nou net de enige levende in het depot is, heeft de geest het op haar gemunt.

Benieuwd om te zien of Diederik van Rooijen inderdaad Nederlands Hollywood-hoop in bange dagen wordt? Dan kun je The Possession of Hannah Grace vanaf 29 november in de bioscopen zien. Als je durft.