Arjen Lubach in Zondag met Lubach over Rumag

Rumag is momenteel trending op Twitter. Maar waarschijnlijk niet zoals het marketingbureau dat zelf graag ziet! Het bedrijf ligt namelijk flink onder vuur na een spraakmakend item in Zondag met Lubach. Daarin wordt beweerd dat Rumag niet alleen geld verdient aan de creativiteit van andere mensen, maar ook nog eens vele duizenden euro’s opstrijkt met de verkoop van T-shirts voor het goede doel. In een statement op de website van Rumag reageert het bedrijf nu zelf op de ophef. Humberto Tan, aandeelhouder bij het marketingbureau, deelde de verklaring op Twitter.


‘Feitelijk onjuist’

We herkennen ons absoluut niet in wat wordt beweerd”, stellen de mensen achter Rumag. “In totaal hebben wij met onze acties voor Het Rode Kruis ruim €100K opgehaald. De aantijging dat wij hebben willen verdienen aan bezorgkosten op Rode Kruis T-shirts is feitelijk onjuist”, aldus de verklaring.

Article continues after the ad

Warme broodjes

Toch beseft Rumag ook wel wat de impact is van het vernietigende item in Zondag met Lubach. Op de pagina waar de coronacollectie eerst werd aangeboden, viel vanmiddag te lezen ‘De. Actie. Is. Afgelopen.’ Daarnaast geeft het bedrijf Lubach gelijk dat het niet altijd even netjes is omgegaan met mensen klaagden die over hun werkwijze: “We hadden niet in de emotie moeten reageren en betreuren het als wij mensen hebben gekwetst.” Lubach lacht als laatste: zijn ironische Lubag-shirts vliegen als warme broodjes over de toonbank!