Star Wars Rogue One Cassian Andor Diego Luna
Star Wars Rogue One Cassian Andor Diego Luna

Disney-baas Bob Iger heeft weer enkele nieuwe onthullingen gedaan over hun eigen streamingdienst, waarmee het bedrijf vanaf eind 2019 de concurrentie aangaat met Netflix. Zo heeft hij eindelijk de naam van deze nieuwe dienst bekend gemaakt; het kanaal gaat namelijk Disney+ heten. Tegelijk kondigde Iger aan dat Disney+ naast The Mandalorian nog een Star Wars TV-serie krijgt. Dit wordt een prequel voor Rogue One: A Star Wars Story met in de hoofdrol Diego Luna als de ruige Cassian Andor.

Opmerkelijke keuze, maar een boeiend personage

Ook al hebben Disney en Lucasfilm na de tegenvallende resultaten van Solo: A Star Wars Story besloten om naast Episode IX de komende tijd maar even geen Star Wars-films meer te maken, dat gemis gaan ze ruimschoots inhalen op Disney+. En Cassian Andor mag dan een opmerkelijke keuze zijn voor een eigen TV-serie, dit personage is er boeiend genoeg voor. Al in zijn eerste scène in Rogue One wordt duidelijk dat deze rebel nergens voor terugdeinst, als hij een informant in de rug schiet.

 

Anti-held die over lijken gaat

Deze anti-held vecht aan de kant van de goeden, maar gaat letterlijk over lijken om zijn doel te bereiken. En dan gaat hij ook nog wederom gespeeld worden door Diego Luna, die op het punt staat om een nog grotere naam te worden met zijn hoofdrol in Narcos: Mexico, dat vanaf vrijdag 16 november op Netflix te zien is.

“Terugkeren naar het Star Wars universum is heel bijzonder voor mij” zo vertelt de Mexicaanse acteur aan StarWars.com. “Ik heb zo veel goede herinneringen aan het werk dat we samen gedaan hebben en de relaties die ik heb opgebouwd tijdens die reis. We hebben een fantastisch avontuur voor de boeg, en dit geweldige format geeft ons de kans om zijn personage nader te bestuderen”.

 

Loki-serie gaat door!

Nog meer goed nieuws: Iger bevestigde tegelijk het verhaal van twee maanden terug dat Disney+ ook met een TV-serie rond Marvel-schurk Loki komt, en dat Tom Hiddleston opnieuw de rol van Thor’s snode stiefbroer zal spelen.

Bij de Amerikaanse supermarktketen Walmart kunnen klanten tegenwoordig online al hun boodschappen bestellen, waarna je ze alleen nog even op hoeft te pikken (ze doen daar blijkbaar nog niet aan bezorgen). Om deze nieuwe service te promoten heeft de winkelketen nu een best wel briljante commercial laten maken, waarin auto's uit allerlei filmklassiekers komen shoppen bij Walmart.

 

Van The Dark Knight tot Knight Rider

In de gauwigheid zien we hier eerst de Batmobiel uit The Dark Knight voorbijkomen, gevolgd door de Ecto 1 van de Ghostbusters en de legendarische pratende Pontiac KITT uit Knight Rider. Maar daar begint het pas, want hierna zien we ook nog hoe de hondenkopwagen uit Dumb & Dumber, het kleurrijke busje uit Scooby Doo, een met babyraptors gevulde Jurassic Park-jeep, en de Flintstones-mobiel hun boodschappen bij Walmart komen halen.

 

Net als je denkt dat het budget onderhand op moest zijn (alleen al aan auteursrechten moet dit potje klauwen vol geld gekost hebben, en dan hebben we het nog niet eens over de CGI gehad) zien we daar ook nog de vliegende DeLorean uit Back to the Future 2 en Autobot Bumblebee aankomen. En dan hebben we er misschien nog een paar gemist ook. Het is dat Walmart geen vestigingen in de Benelux heeft, maar anders waren wij na dit spotje meteen overgeschakeld van de Appie naar deze filmnerd-vriendelijke keten.

 

Heel Holland Bakt-kandidate Maroeska Metz lijkt steeds meer ergernis op te wekken bij tv-kijkend Nederland. Rond de seizoenstart begin december werd al duidelijk dat deze wel erg opvallend getalenteerde kandidate een eigen kookboek heeft geschreven én een eigen cateringbedrijf heeft. Toen voorspelden we al dat dit relletje wel eens uit de hand zou kunnen gaan lopen, en nu is het zover. Nu Maroeska voor de derde week op rij gewonnen heeft lijkt de heisa rond haar persoon het k̶o̶o̶k̶p̶u̶n̶t̶  bakpunt te hebben bereikt. Maar dat zorgt dan wel weer voor leuke tweets.

 

 

 

 

 

Tarte Tatin? Tarte Chagrin zul je bedoelen!

Volgens Omroep Max is koken niet hetzelfde als bakken, en kan mevrouw Metz daarom gewoon meedoen aan de voor amateurbakkers bedoelde show. Die vlieger lijkt echter niet helemaal op te gaan. De opdracht waarmee de 60-jarige kookboek-auteur gisteren won was een tarte tatin. Meerdere twitteraars wezen erop dat op Maroeska's eigen site nota bene een filmpje staat waarop ze haarfijn uitlegt hoe je dit bakt.

 

Sommige kijkers beginnen zo pissed off te worden dat ze het inmiddels al op de man beginnen te spelen, en ook Maroeska's voorkomen bekritiseren:

 

 

Een grove Twitteraar heeft het zo gehad met Maroeska dat hij haar in één adem noemt met de door-en-door slechte King Joffrey uit Game of Thrones?!
 

 

Omroep Max blijft vooralsnog vierkant achter Maroeska staan, maar daarmee neemt de omroep wel een risico. Heel Holland Bakt is immers hun grote kijkcijferkanon met meer dan drie miljoen kijkers. Alleen Wie is de Mol weet een vergelijkbaar aantal Nederlanders aan de buis gekluisterd te houden. Nu kijkers online beginnen te mopperen dat de lol er nu voor hen af is wordt het interessant om te zien of de kijkcijfers van Heel Holland Bakt gaan teruglopen. Binnen een paar weken zullen we merken of dit ook het geval is.