De cast van Work It

Vanaf het eerste moment weet je precies wat je kunt verwachten van deze voorspelbare romcom. Maar desondanks is Work It een heel fijn, en verrassend grappig, tussendoortje.

Bij een film als Work It hoef je geen 'spoiler alert' te zetten. Vanaf de eerste minuut weet je precies wat er gaat gebeuren. Echt ieder cliché komt voorbij in deze romantische comedy... en toch is het een hele leuke film! Het verhaal is dertien in een dozijn, maar de dialogen zijn grappig en de cast tilt de dansfilm naar een hoger niveau.

Geen ritmegevoel

Quinn is een studiebol die haar best doet om toegelaten te worden tot een universiteit waar haar overleden vader ook heeft gestudeerd. Tijdens een toelatingsgesprek gaat echter alles mis. Goede cijfers zijn niet voldoende om toegelaten te worden en ze liegt dat ze naast het studeren ook danst. Quinn heeft echter nul ritmegevoel en moet eventjes snel leren dansen, lid worden van een dansgroep en een danswedstrijd winnen.

Thunderbirds

Gelukkig is haar beste vriendin Jasmine een topdanseres. Zij is lid van de Thunderbirds, een succesvolle dansgroep onder leiding van überbitch Julliard, maar na het zoveelste conflict met deze dramaqueen stapt ze op en vormt ze haar eigen team met Quinn. Via social media zoeken ze nog snel een paar andere talenten erbij én een choreograaf.

Humor en foute dansjes

Quinn komt voormalig winnaar Jake op het spoor en met dit bij elkaar geraapte zooitje gaat ze de strijd aan met de Thunderbirds. Wat daarna volgt, kun je zelf ook wel raden. Jake en Quinn worden verliefd, fouten worden gemaakt en levenslessen worden geleerd. Toch gaat dit geen enkel moment op de zenuwen werken. Alle clichés worden namelijk afgewisseld met droge humor, sterke one-liners en foute dansjes.

Anna Kendrick en Jennifer Aniston in één

Veel van de humor zit in het feit dat Quinns team nog moet leren dansen. Jammer genoeg krijgen ze het verrassend snel onder de knie. Toch is er genoeg om te lachen dankzij de grappige dialogen en een sterke hoofdrolspeelster. Sabrina Carpenter is een mixje tussen Anna Kendrick en Jennifer Aniston, en schakelt op de juiste momenten tussen sarcastisch commentaar en ongemakkelijk gestuntel.

Een hele goede cast

In tegenstelling tot een film zoals The Kissing Booth 2, is ook de rest van de cast de moeite waard. Liza Koshy (Jasmine) heeft een hele leuke chemie met Sabrina Carpenter, waardoor het voelt alsof de twee elkaar al jaren kennen. En Jordan Fisher, uit To All The Boys: P.S. I Still Love You, stopt veel charme en gevoel in zijn eendimensionale rol als love interest Jake.

The Devil Wears Sneakers

De grootste verrassing komt echter van Keiynan Lonsdale. Voor zijn rol als Julliard heeft hij zich duidelijk laten inspireren door The Devil Wears Prada. Met een stalen gezicht fluistert hij de meest bitchy opmerkingen en steelt hij keer op keer de show. Hij had het personage makkelijk kunnen spelen als extraverte gay, maar maakt er een subtiele bitch van en dat werkt veel beter.

Work It is gemaakt voor het jonge publiek dat ook gek is op films als To All The Boys I've Loved Before en The Kissing Booth. Dan is het makkelijk om er even snel een laagdrempelig filmpje uit te knallen. Op basis van het script was dat ook de intentie. Dankzij een sterke cast vol jong talent is deze Netflix Original stukken beter dan verwacht. Aan het einde wordt er gehint naar een vervolg en daar hebben we nu al zin in. Hopelijk wordt er dan wel meer tijd besteed aan het verhaal.

Work It is te zien op Netflix

Wil je na deze luchtige romcom iets serieus? Kijk dan deze toppers op Netflix.