Undercover seizoen 3

Na een bijna Ferry-loos seizoen Undercover is de Brabantse pillenschuiver Ferry Bouman terug in de spotlights. Frank Lammers infiltreert in het nieuwe seizoen de Turkse drugsmaffia mét zijn aartsvijand Bob Lemmens (Tom Waes).

Het tweede seizoen van Undercover verdeelde de kijkers nogal. Enerzijds vonden kijkers de vreemde setting op een cowboyranch geweldig, maar tegelijkertijd werd Ferry Bouman enorm gemist. In Undercover seizoen 3 is de drugsbaron weer helemaal terug en dat is enorm goed nieuws!

Ferry Bouman is back!

Het publiek omarmde Ferry Bouman, die met zijn ene hand XTC-pillen rondstrooide, met zijn andere hand vuistslagen uitdeelde en in… nóg een hand een ‘worstebrooike’ vasthad. Na het tweede seizoen Undercover, waarin Bouman slechts een klein rolletje had, verscheen er zelfs een prequelfilm waarin we de Brabantse pillendraaier beter leerden kennen.

Off the record

Sinds het tweede seizoen is wel het een en ander veranderd. Bob Lemmens (Tom Waes) is na de mislukte rechtszaak geen undercoveragent meer. Er hangt een dure rechtszaak boven zijn hoofd, terwijl hij met zijn nieuwe vriendin Nathalie zijn leven op de rails probeert te krijgen. Als een Turkse drugsbende een undercoveragent vermoordt, wordt Bob ‘off the record’ ingeschakeld om een mol binnen de politie te achterhalen. Daarvoor heeft hij wél wat hulp nodig…

Terug op de apenrots

Ex-druglord Ferry Bouman komt nét vrij, en de wereld waar hij in terugkeert bevalt hem niets. ‘De Turken’ hebben zijn drugsimperium met speels gemak ingelijfd en Ferry is weer een ‘nobody’. De oude zakenpartners van Bouman durven niet meer met hem te werken, en zijn ex-vrouw Daantje (Elise Schaap) heeft een nieuw leven opgebouwd. Als zijn aartsvijand Bob hem benadert om te infiltreren bij de Turkse bende wil Ferry hem het liefst morsdood slaan, maar hij denkt nét op tijd aan de zakelijke voordelen… Met hulp van ‘de wouten’ ziet hij een gouden kans om weer naar boven te klimmen op de apenrots.

De meedogenloze Leyla Bulut

‘De Turken’ worden geleid door nieuwkomers Leyla (Nazmiye Oral) en Serkan Bulut (Murat Seven). Vooral Oral maakt indruk als meedogenloze, maar niet per se kwaadaardige, leidster van de bende. Door een fout uit het verleden is ze een enorme ‘controlfreak’ en haar organisatie is praktisch waterdicht. Bob en Ferry hebben de grootste moeite om het vertrouwen te winnen van hun nieuwe chef.

Spannend!

Ondanks de onderlinge haat (háát!) moeten Ferry en Bob op elkaar rekenen, en dat is de belangrijkste reden dat Undercover seizoen 3 weer verdomd spannend is. De mannen hebben elkaar nodig, maar houden hun partnerschap het liefst zo kort mogelijk. De kantjes ervan af lopen is geen optie onder het vergrootglas van Leyla.

Undercover seizoen 3 is weer een bizar avontuur in het criminele circuit, met spannende én hilarische twists. Waes en Lammers zijn in bloedvorm als sarcastische ‘partners in crime’ en verder maakt vooral Oral indruk als melancholische powervrouw die de drugshandel in een wurggreep houdt. Er is dus reden om te juichen door de glorieuze terugkeer van Ferry Bouman.

Je ziet Undercover seizoen 3 vanaf 21 november op Netflix. Wekelijks verschijnt er een nieuwe aflevering, rond de klok van 21:10 uur. Als je géén Netflix-abonnement hebt, dan kun je de serie ook elke zondag volgen op de Vlaamse zender ÉÉN, vanaf 21:00 uur.