De cast van Truth Seekers

Met hun nieuwe tv-serie Truth Seekers willen Simon Pegg en Nick Frost ons weer laten gillen van angst en plezier. Dat zal echter alleen lukken als je knetterstoned op de bak hangt.

Simon Pegg en Nick Frost weten ons al jaren te verblijden met hun eigen mengsel van humor en horror, te beginnen met Shaun of the Dead, het eerste deel in de zogenaamde Cornetto Trilogie (samen met Hot Fuzz en The World's End). Blijkbaar zijn wij niet de enige die daar geen genoeg van krijgen, want ze komen nu weer met een zelf bedachte en geschreven comedyserie over paranormale gebeurtenissen.

Paranormale gebeurtenissen

Frost speelt Gus, die een doodsaaie baan heeft als breedband-installateur en dat gebruikt als dekmantel om allerlei paranormale gebeurtenissen te onderzoeken. Hij gebruikt zelf in elkaar geknutselde apparatuur en zet zijn avonturen online in de hoop dat er ooit echt iets spectaculairs zal gebeuren. Natuurlijk gebeurt dat ook en uiteraard vind hij het dan toch niet meer zo leuk...

Leuke geintjes

Op zich kun je alle kanten op met zo’n basisgegeven, en ze hangen daar ook wel wat leuke geintjes aan op. Onze favoriet is Gus’ leerling/partner Elton John (niet de Rocketman himself), die overal verstand van blijkt te hebben omdat hij ergens een tijdje heeft gewerkt. Waarop Gus altijd zegt “Of course you have.” Elton, gespeeld door de lekker onnozele Samson Kayo, is ook degene die steeds geheime deuren en doorgangen ontdekt.

Herhalingen

Dat zijn best leuke ‘running gags’, maar ze gaan er veel te lang mee door. En dat geldt eigenlijk voor de hele serie; het zijn leuk ideetjes maar ze vallen in herhaling. Tenzij je houdt van die Teletubbies-tactiek - "Nog een keer!" -of van slap geouwehoer, zijn die acht afleveringen dan niet iets te veel en hadden ze er beter een film van kunnen maken. En dan eentje waarbij Pegg - ook te zien in The Boys - meer te doen krijgt dan een pruik opzetten en moeilijk kijken.

Truth Seekers is de perfecte serie voor wie bang is de draad van het verhaal kwijt te raken, omdat ze niet goed opletten of net een joint hebben gerookt. Dan krijg je er een fijne slappe lach van. Broodnuchter is er heel wat minder lol aan te beleven.

Truth Seekers is vanaf 30 oktober te zien op Amazon.