Five en Vanya in The Umbrella Academy seizoen 2

Uitslapen is er niet bij voor de (super)helden van de Netflix-serie The Umbrella Academy, want ook in het tweede seizoen staat alles op het spel.

In het eerste seizoen van The Umbrella Academy moesten de zes broers en zussen met bijzondere krachten (plus de zevende in geestvorm) het einde van de wereld tegenhouden. Wie dacht dat ze daarna even rust zouden krijgen, komt bedrogen uit. In het tweede seizoen van de coole Netflix-serie, op basis van de gelijknamige stripboeken, moet de ultieme disfunctionele familie opnieuw aan de bak om de apocalyps tegen te houden.

Meteen ter zake en de diepte in

Wie dacht dat het daarom een herhalingsoefening zou worden, komt eveneens bedrogen uit. Omdat we de personages inmiddels kennen hoeft er immers geen tijd te worden verdaan met uitleggen wie wat is en/of kan. Daarnaast bevinden we ons nu in de jaren zestig, een tijd waarin de rechten van minderheden nog lang niet zijn geregeld, zodat er een diepere laag kan worden aangeboord.

Muziek is voor iedereen

Nieuwkomers hoeven echter niet bang te zijn iets te missen, want dankzij een verhaallijntje over geheugenverlies krijgen ze toch de nodige achtergrondinformatie binnen. En voor wie dat niet nodig heeft, zijn er natuurlijk de nodige leuke knipogen naar het vorige seizoen van The Umbrella Academy. Beide partijen worden in ieder geval blij van de puike muziek - uit verschillende periodes - die de lol compleet maakt.

Moeizame gezinshereniging

De zes helden komen ieder in verschillende jaren terecht en belanden daardoor in uiteenlopende situaties. Vanya wordt opgevangen door een gezin, Luther gaat aan de slag in de wereld van illegale knokwedstrijden, Diego draait al snel de gevangenis in, Allison duikt in de burgerrechtenbeweging en Klaus begint een sekte, terwijl hij niet van de overleden Ben afkomt. Number Five probeert uit alle macht iedereen te vinden en bij elkaar te krijgen.

De begaafde broers en zussen van The Umbrella Academy moeten de wereld weer redden en krijgen daarnaast een hele rits nieuwe, interessante problemen voor de kiezen. Dat maakt het tweede seizoen een heel sterk vervolg voor fans en toegankelijk voor nieuwe kijkers, die zin hebben in een knotsgekke en tegendraadse superheldenserie vol heerlijke muziek.

The Umbrella Academy seizoen 2 staat vanaf 31 juli op Netflix.

Deze films en series verschenen deze maand ook op Netflix.