Tony Hale in The Mysterious Benedict Society

In de nieuwe Disney+ Original The Mysterious Benedict Society nemen vier bijzonder begaafde kinderen het op tegen bijzonder gemene schurken.

Deze recensie is gebaseerd op de eerste twee afleveringen.

Als een boek populair is, krijgt het een film. En als een boekenreeks populair is, wordt het een serie. Dat laatste is het geval bij de schrijfsels van Trenton Lee Stewart over The Mysterious Benedict Society, vier bijzondere kinderen die we leren kennen in de nieuwe Disney+ Original. Reynie is slim, Kate is sportief, George heeft een geweldig geheugen en (SPOILER, want kennis uit de boeken) Constance kan gedachtes lezen.

Retro deuntje

Zullen de eigenschappen van de vier kinderen genoeg zijn om de schurken te grazen te nemen? We hebben niet alle afleveringen van The Mysterious Benedict Society's eerste seizoen gezien, maar we denken het wel. Net als in Netflix Original A Series of Unfortunate Events, nemen slimme kinderen het op tegen domme volwassenen, heeft de serie een mooie retro vormgeving en een geinig thema-muziekje.

Beetje irritant

De nog onbekende acteurtjes in The Mysterious Benedict Society doen het leuk en vormen een soort juniorversie van The Umbrella Academy. De kleinste, Constance, is wel vrij irritant maar we hopen dat ze vanzelf gaat wennen. De jeugd krijgt goed tegenspel van een aantal door de wol geverfde volwassen komieken, zoals Tony Hale (Veep, Arrested Development) en Kristen Schaal (teveel om op te noemen).

Als je A Series of Unfortunate Events hebt verslonden, zal je zeker lol beleven aan de nieuwe Disney-serie The Mysterious Benedict Society. Het heeft eenzelfde mooie vormgeving, schurken die kinderen onderschatten, en een reeks geinige boeken waar het op is gebaseerd.

The Mysterious Benedict Society is vanaf 25 juni te zien op Disney+

Bekijk ook deze nieuwe titels op Disney+

Luister ook onze podcast met kijktips en het laatste nieuws. Ook te luisteren op Spotify en Apple Podcasts.