Recensie Lupin S2

De Netflix-serie Lupin is een regelrecht fenomeen dus goed nieuws dat we eindelijk verder gaan met het verhaal. Al was het maar, omdat het vorige stuk eindigde met een hella cliffhanger.

Wie had gedacht dat een Franse serie over een in het buitenland nauwelijks bekend boekpersonage een internationale Netflix-hit zou worden? Waarschijnlijk de mensen die al bekend waren met de ijzersterke aantrekkingskracht van titelrolvertolker Omar Sy. We zagen in het eerste seizoen van Lupin hoe hij de politie keer op keer bij de neus nam en daar gaat hij nu vrolijk mee door.

Eindelijk de confrontatie tussen dief en smeris

We pikken de draad op waar we gebleven zijn: rechercheur Youssef Guedira (Soufiane Guerrab) staat voor het eerst oog in oog met meesterdief Assane Diop (Omar Sy). Deze keer is het nog een graadje persoonlijker, want een schurk heeft Diops zoon ontvoerd. Terwijl Guedira en Diop dat joch proberen te bevrijden, komen we meer te weten over zowel het verre als het nabije verleden van de verschillende personages.

Het verhaal van de halsketting wordt afgerond

We krijgen in de vijf nieuwe Lupin-afleveringen precies wat we verwachten na het eerste deel. Omar Sy is weer zijn eigen charmante, olijke zelf en in de vele gedaantes van Diop beleeft hij een aantal fijne, spannende avonturen. De Netflix-serie is net zo’n gentleman als de hoofdpersoon; aan het einde krijgen we eindelijk uitsluitsel over het doorlopende verhaal van de gestolen halsketting.

Parijs krijgt een bak extra toeristen

Parijs ziet er weer geweldig uit en we voorspellen dat (zodra het kan) die stad door Lupin nog een extra bak toeristen erbij zal krijgen. Het Louvre hebben we in de eerste aflevering al gehad, maar er is genoeg andere oude architectuur in de hoofdstad, waar Diop in los kan gaan. Dat geldt na deze tweede rits afleveringen nog steeds en dat is maar goed ook; dit is de best bekeken niet Engelstalige Netflix-serie ooit en we snappen waarom! Een spannend verhaal, mooi geschoten en volgestouwd met uitstekende acteurs.

In het vervolg van de hitserie Lupin leeft Omar Sy zich weer uit als meesterdief Diop en laat daarmee zien waarom Netflix met hem een schot in de roos heeft gescoord. De losse eindjes worden in Lupin Part 2 kundig vastgeknoopt, al mag deze dief ons hart nog veel vaker stelen!

Lupin Part 2 is vanaf 11 juni te zien op Netflix.

En wie zich afvraagt of er een derde seizoen komt: Omar Sy vertelde het aan Humberto Tan.

Luister ook onze podcast met kijktips en het laatste nieuws. Ook te luisteren op Spotify en Apple Podcasts.