La Casa De Papel seizoen 4

Bella ciao! Na een wachttijd van bijna negen maanden gaat La Casa De Papel vrijdag 3 april verder in seizoen 4. In het derde seizoen liep de overval op de Bank van Spanje bíjna in de soep… Kunnen De Professor en ‘La Resistenzia’ nog wat maken van de scherven?

Nadat de bende in La Casa De Papel seizoen 3 weer bij elkaar kwam om Rio (Miguel Herrán) te bevrijden uit een politiecel, barstte de hel los rond de Bank van Spanje. Nairobi (Alba Flores) raakte zwaargewond, Lissabon (Itziar Ituño) werd gearresteerd en het meesterbrein De Professor (Álvaro Morte) dacht zelfs dat de politie zijn geliefde ijskoud executeerde!

Door de arrestatie van Lissabon denkt de politie een enorme troef in handen te hebben. Oud-rechercheur Raquel Murillo wordt onder zware druk gezet en zo hopen ze dat ze De Professor en de bende verraadt. Murillo speelt een psychologisch spel met de sadistische ondervraagster Alicia Sierra (Nawja Nimri), die in het derde seizoen in één klap het meest gehate personage werd.

Que comience el caos!

Het nieuwe seizoen van La Casa De Papel start dus aardedonker voor de bende, en veel lichtpuntjes zijn er vooralsnog niet. De Professor wordt gedwongen om te doen wat hij háát: improviseren terwijl de levens van zijn vrienden op het spel staan. Het kat- en muisspel tussen de bende en de politie wordt nóg ingewikkelder en grimmiger. Waar De Professor eerder soms speels omging met de overheid hebben alle partijen de handschoenen nu écht uitgetrokken.

In de Bank van Spanje zelf loopt de druk enorm op en dat is niet best voor de verhoudingen binnen de bende. Terwijl de onzekerheid rare dingen doet met Tokio (Ursulá Corberó), Denver (Jaime Lorente) en Rio, proberen een paar gijzelaars van de chaos te profiteren. Net als de overvallers denken dat de chaos compleet is, loopt er nog even een gevaarlijke killer binnen!

La Casa De Papel seizoen 4

La Casa De Papel staat bekend om de verrassende (maar soms behoorlijk vergezochte) plotwendingen. Seizoen 4 zoekt het randje van de geloofwaardigheid héél erg op, maar blijft daardoor wel enorm spannend én dynamisch. De politie trekt de hele trukendoos open en ‘La Resistenzia’ heeft de ene crisis nog niet opgelost of de volgende stompt ze alweer vol in het Dalí-masker.

Het nieuwste lid van de bende, de sluwe en onvoorspelbare Palermo (Rodrigo de la Serna), begon in seizoen 3 op achterstand, maar wordt in verschillende flashbacks wat meer uitgediept. De voorbereidingen van de gijzeling worden wat duidelijker én Berlin (Pedro Alonso) leeft in deze tijdsprongen nog. Alonso leeft zich volledig uit als de charmante psychopaat, en een paar van zijn scènes behoren absoluut tot het hoogtepunt van seizoen 4. Tip: lach nooit (nóóit!) om zijn rare vlinderdasje!

Het vierde seizoen van La Casa De Papel begint op een kookpunt en druk op ‘La Resistenzia’ neemt alleen maar toe. De spannende misdaadserie zet je constant op het verkeerde been; een kunstgreepje hier en daar nemen we lachend op de koop toe!

Tegelijk met seizoen 4 verschijnt overigens een documentaire over La Casa De Papel online, die fans niet moeten missen.