Hollywood Netflix

De fijne nieuwe Netflix-serie Hollywood laat zien wat voor heftige dingen er allemaal achter de schermen gebeurden tijdens de hoogtijdagen van de ultieme filmstad.

Als je dacht dat het moeilijk was om succes te hebben op social media, moet je in de sterke Netflix-serie Hollywood eens kijken wat mensen vroeger moesten doen om het tot filmster te schoppen. Als je een eeuw geleden beroemd wilde worden, kon je nog niet de kost verdienen als vlogger of blogger. Je kon er alleen van dromen een filmster te worden en daardoor was Hollywood voor veel mensen het beloofde land.

Deze Nederlandse acteurs deden ook een (mislukte) poging om door te breken in Hollywood.

Zelfs de witte hetero moet door de knietjes

Eenmaal in filmstad aangekomen, ontdekten de meesten een bikkelharde overlevingsstrijd, die nog een graadje heftiger werd doordat de media er altijd bovenop zat. Dat levert natuurlijk lekker smeuïge verhalen op, zeker als je bedenkt dat in die tijd racisme en homofobie aan de orde van de dag waren. Maar zelfs de witte, hetero wannabe-acteur Jack Castello kan in Hollywood alleen een baantje krijgen als gigolo...

De casting couch veert vrolijk door

We krijgen in deze ambitieuze Netflix-productie niet alleen een blik achter de schermen maar ook een blik in de onderbuik. Het is bedacht door Ryan Murphy en Ian Brennan, die ons eerder blij maakten met hitseries als Pose en Scream Queens. Dat geeft al meteen aan dat zij er niet moeilijk over doen om de minder fijne kanten van de mens te laten zien. De ‘casting couch’ is in hun Hollywood aan de orde van de dag.

Frisse nieuwe bekkies en oude bekenden

Ze hebben kosten noch moeite gespaart om de hoogtijdagen van Hollywood tot leven te brengen en hebben daar een leuke groep acteurs in gezet. Naast een aantal frisse nieuwe bekkies zien we oude bekenden zoals Darren Criss uit Glee, Dylan McDermott uit American Horror Story, Jim Parsons uit The Big Bang Theory en Oscarwinnares Mira Sorvino. Ze gaan allemaal lekker los – en zullen blij zijn dat die tijd achter de rug is.

Hollywood op Netflix

In het oude Hollywood gebeurde een hoop waar Harvey Weinstein nog een puntje aan kon zuigen. Dat was niet fijn maar levert wel voer op voor een sterke dramaserie.

Hollywood is vanaf vandaag te zien op Netflix.