Recensie Hitmans Wifes Bodyguard

Zo leuk als de vorige keer is het niet geworden maar Hitman’s Bodyguard’s Wife, het vervolg op The Hitman’s Bodyguard, doet wel gewoon zijn ding.

Een aantal jaren geleden hadden Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson in The Hitman’s Bodyguard (2017) dolle pret met het door de stegen en grachten van Amsterdam crossen - en wij met hen. Mike (Reynolds) was de lijfwacht die huurmoordenaar Darius (Jackson) heel moest zien te houden voor een grote rechtszaak, en dat ging gepaard met een hoop kwinkslagen en vette actie.

Extra dosis zuidelijk temperament

In het vervolg, Hitman’s Bodyguard’s Wife, moeten de beide heren samen Darius’ vrouw Sonia (Salma Hayek) zien te beschermen. Daarbij speelt Reynolds weer de grappige droogkloot en Jackson de onverstoorbaar coole kikker. Naast Hayek bevat de film ook het zuidelijke temperament van Antonio Banderas, die om een of andere reden een Griekse griezel moet voorstellen.

Geen komische timing, wel indrukwekkende borstpartij

Het is fijn dat Ryan Reynolds en de erg productieve Samuel L. Jackson in Hitman’s Bodyguard’s Wife weer bij elkaar worden gezet, maar minder fijn dat Hayek en Banderas een deel van de tijd opeisen. Daardoor is het originele duo minder vaak samen, terwijl ze met elkaar meer chemie hebben dan met de rest. Hayek heeft ook duidelijk minder komische timing, maar compenseert dat met haar indrukwekkende borstpartij.

Vergeet het verhaal, onthoud de actie

Het verhaal van Hitman’s Bodyguard’s Wife is te complex en te idioot voor woorden; je vraagt je af waarom ze eigenlijk de moeite hebben genomen iets te verzinnen. Daarom is ons advies: vergeet het plot, want daar gaat het toch niet om. Het gaat om de explosies, actie, mooie locaties en hippe muziek. En de film is een stukkie korter dan zijn voorganger, dus deze sequel is helemaal een kwestie van hap-slik-weg.

Ryan Reynolds en Samuel L. Jackson blijven een leuk stel en hebben nog steeds een aanstekelijke chemie. Minpuntje is dat er te veel aandacht uitgaat naar Salma Hayek en Atonio Banderas, al zijn die natuurlijk niet verkeerd om naar te kijken en te luisteren. Het verhaal stelt geen klap voor, maar Hitman's Wife Bodyguard kijk je voor de dolkomische en knettergekke actiescènes.

Hitman’s Wife’s Bodyguard is te zien in de bioscoop. Wel snel gaan kijken, want binnenkort komt alweer de volgende actiefilm met Ryan Reynolds: Free Guy.

Voor een zomervakantie in de verkoelende airco van de bioscoop, zijn er genoeg titels om uit te kiezen.