Tanner Buchanan en Addison Rae in Hes All That

Netflix geeft 90’s comedy She’s All That een moderne make-over met He’s All That, maar voor een leuke film is meer nodig dan het oppoetsen van een oud script.

In She’s All That werd een nerdy meisje omgetoverd tot prom queen door haar bril af te doen en haar haar los te gooien. De make-over in He’s All That is nog gemakzuchtiger en dat vertelt gelijk genoeg over de film zelf.

De rollen zijn omgedraaid

Het verhaal is grotendeels hetzelfde gebleven en het enige vernieuwende is dat de rollen zijn omgedraaid. Dit keer staat er een nerdy jongen centraal die door de populairste meid van de school wordt getransformeerd tot knappe hunk. Ze doet dit niet uit de goedheid van haar hart, maar als onderdeel van een weddenschap. Iedereen die She’s All That heeft gezien weet dat zo’n weddenschap een prima uitgangspunt is voor een leuke tienercomedy met een vleugje drama. Door de rollen om te keren, probeert He’s All That iets nieuws, maar daardoor slaat de film de plank mis. Tanner Buchanan uit Cobrai Kai overtuigt geen moment als lelijk eendje Cameron Kweller en zelfs als suffe nerd is hij de knapste jongen van de school.

Lelijk eendje?

Er wordt een poging gedaan hem lelijk te maken met een vaag stoppelbaardje en lang haar, daarnaast is hij een cynische tiener die arthouse films kijkt en een hekel heeft aan popmuziek. In de wereld van He’s All That maakt dat iemand tot de grootste loser van de school, maar het is vooral een manier om Tanner niet té onaantrekkelijk te maken voor zijn fans. Daardoor is zijn grote make-over volkomen ongeloofwaardig, want na een scheer- en knipbeurt is hij nog exact dezelfde persoon. Hetzelfde geldt voor TikTok-ster Addison Rae. Zij speelt de rol van populaire influencer Padgett Sawyer en ook al is Padgett de oppervlakkige mean girl, ze blijft een sympathiek personage zonder scherpe randjes. Haar grote misdaad is dat ze haar leven mooier laat lijken, maar dat geldt voor iedere influencer en om Addison niet voor de schenen te schoppen, wordt daar ook geen stevig oordeel over gegeven.

Nieuwslezeres

He’s All That blijft heel erg oppervlakkig. De nerd is geen echte loser en de mean girl is helemaal niet zo onaardig. De twee vinden elkaar al snel leuk en maken geen grote groei door. Dat haalt de angel uit het verhaal en verder heeft He’s All That niks te bieden. De humor is niet grappig en ook de andere personages zijn van bordkarton. De film moet de springplank zijn voor Addison Rae, maar wanneer zij emoties probeert te tonen, is het alsof ze het nieuws voorleest. Tanner Buchanan doet het een stuk beter, maar het is de vraag in hoeverre het jonge talent acteert dat hij zich ergert aan de mensen om zich heen.

He’s All That is een tandenloze remake voor de TikTok-generatie en deze doelgroep kijkt alleen voor Addison Rae of Tanner Buchanan. De makers hebben dat door en doen nul moeite om iets meer van de film te maken dan een flauw tussendoortje. Iedereen die ouder is dan 16 kan beter She's All That nog een keertje kijken.

He's All That is te zien op Netflix.

Netflix heeft ook hele goede films voor jonge kijkers, zoals de To All The Boys I've Love Before-trilogie