Desperados

Het verhaal van de romantische comedy Desperados is leuk voor een sketch van 5 minuten. Deze flauwe Netflix Original duurt echter 100 minuten te lang.

Op het gebied van true crime-documentaires is Netflix onaantastbaar. De streamingdienst heeft ook een indrukwekkende staat van dienst op het gebied van kwaliteitsseries. En zo nu en dan weet de on demand service te verrassen met een hele sterke actiefilm. Op het gebied van comedy's stelt Netflix echter flink teleur. De flauwe romcom Desperados is de zoveelste misser.

Droomman

Dertiger Wesley droomt van een goede baan, knappe man en een huis vol kinderen. Ze is echter werkeloos, kan de huur niet betalen en ontmoet alleen maar foute mannen. Via een vriend gaat ze op een date met de charmante Sean, maar hij is haar na tien seconden al zat. Boos en teleurgesteld loopt ze weg. Ze struikelt op straat en wanneer ze bijkomt, kijkt ze in de ogen van droomman Jared.

Boze mail

Eindelijk komt haar ideale leven binnen handbereik. Ze hoeft alleen maar te zorgen dat Jared niet op haar afknapt. Wanneer hij vijf dagen niks van zich laat horen, denkt Wesley dat ze is gedumpt. In een dronken bui stuurt ze een boze mail naar Jared. Direct daarna ontdekt ze dat hij in een Mexicaans ziekenhuis ligt. Om te voorkomen dat hij de mail leest, reist ze met haar twee beste vriendinnen naar Mexico om de mail te verwijderen.

Wat een toeval!

Dit begin hangt aan elkaar van geforceerde toevalligheden. Daarnaast wordt de karakterontwikkeling van de personages gecombineerd met flauwe grappen die zelden leuk zijn. Wanneer de drie vriendinnen in Mexico aankomen, wordt dit alleen maar erger. Het verhaal is dan niet meer dan een excuus voor allerlei korte sketches waarin Wesley wordt aangerand door een dolfijn en ruzie maakt met een verliefde puber en zijn hysterische moeder.

Het enige lichtpuntje

Het verhaal van Desperados komt pas weer op de rit als ze Sean opnieuw tegenkomt en hem betrekt in haar plan. Je kunt wel raden wat er dan gaat gebeuren. Er bloeit iets moois op tussen de twee! De chemie tussen hoofdrolspelers Nasim Perdad en Lamorne Morris, allebei uit New Girl, is het enige lichtpuntje in deze mislukte klucht.

Leuke cast

Met de rest van de cast is ook weinig mis. Alle acteurs en actrices zijn getalenteerde komieken, maar niemand heeft een leuke rol om zich in vast te bijten. Wesley is een strontvervelend, eigenwijs, narcistisch en egocentrisch kreng zonder enige zelfreflectie. Sean is de nonchalante leukerd. Jared de mooie man. En de vriendinnen van Wesley krijgen pas aan het einde een persoonlijkheid.

Duurt te lang

Zoals je kunt verwachten bij een voorspelbare comedy leert Wesley uiteindelijk haar lesje. Ze beseft dat ze een zeikwijf is en betert haar leven. Dat moment komt echter veel te laat. Desperados duurt simpelweg te lang en de makers hadden met gemak een half uur vol ranzige grappen uit de film kunnen knippen.

Desperados wil aan de ene kant een charmante chickflick zijn, maar tegelijkertijd ook een ranzige comedy. Die combinatie werkt niet. Daarnaast duurt de film te lang. Het enige pluspunt is de cast. De geinige acteurs en actrices zorgen om de zoveel tijd nog voor een kleine glimlach.

Desperados staat nu op Netflix.