Vin Diesel in Bloodshot

We weten nu wel wat we kunnen verwachten van een Vin Diesel-film, maar met stripverfilming Bloodshot slaat de grommende kleerkast de plank helemaal mis.

Vin Diesel is een acteur waar je van moet houden. Nadat hij zijn carrière begon met serieuze rollen in Saving Private Ryan en Boiler Room ontdekte hij zijn roeping als actieheld met Pitch Black, The Fast and the Furious en xXx. Sindsdien melkt Diesel alle drie de actiefilms uit met veel te veel vervolgfilms en doet hij tussendoor nog een poging om een nieuwe franchise neer te zetten, zoals The Last Witch Hunter

Wordt Bloodshot een nieuwe held?

Bloodshot is ook weer zo een poging om een nieuwe held te introduceren. Diesel speelt Ray Garrison een no-nonsense marinier die na een missie wordt ontvoerd en vermoord door terrorist Martin Axe, maar voordat Ray een enkeltje hiernamaals krijgt, wordt eerst zijn vrouw voor zijn ogen afgemaakt. Dat is echter pas het begin van het verhaal.

Kleine robotjes in je bloed

Na zijn dood ontwaakt Ray als onsterfelijke supersoldaat met geheugenverlies. De geniale Emil Harting, gespeeld door Guy Pearce, heeft het bloed van de marinier namelijk vervangen met kleine robotjes die iedere wond binnen een paar seconden kunnen herstellen. Het duurt ook niet lang voordat het geheugen van Ray is hersteld en hij op zoek gaat naar de moordenaar van zijn vrouw. En ook dat is nog maar het begin van het verhaal!

Check ook even deze 7 dingen die je moet weten voordat je Bloodshot gaat kijken.

Een slap aftreksel van Jason Bourne

Wanneer Bloodshot de eerste voorspelbare plotwending in je gezicht gooit, kijk je al meer dan een half uur naar de film en lijkt Ray Garrison vooral een slap aftreksel van Jason Bourne, die dankzij de nanotechnologie ieder probleem op kan lossen. Een doelwit vinden? De robotjes hacken wel even een database. Een vliegtuig besturen? De robotjes downloaden wel even de handleiding in je brein.

Weinig vette actie

Een Vin Diesel-film kijk je natuurlijk niet voor het verhaal, maar voor de vette actie en ook daarin stelt Bloodshot heel erg teleur. De vuistgevechten zijn amper te volgen, het is vaak onduidelijk wie op wie schiet en Diesel laat zijn stuntman het meeste werk opknappen. Het helpt ook niet dat supersoldaat Ray niet eens de moeite neemt om kogels te ontwijken en zijn tegenstanders meestal uitschakelt met een stevige duw of een corrigerende tik.

Je kunt beter deze 10 films van Vin Diesel kijken.

Na het zien van Bloodshot wordt duidelijk dat Vin Diesel zijn beste tijd heeft gehad als actieheld. Hij heeft zijn kop weer kaalgeschoren, zijn spieren opgepompt, zijn witste hemd aangetrokken en hij gromt zoals altijd een paar one-liners, maar het is niet langer overtuigend. Dit keer is hij geen stoere spierbundel, maar een vermoeide brombeer die veel te strakke tanktops draagt.

Bloodshot draait nu in de bioscoop.