Waku Waku is alweer bijna twintig jaar van de buis. Maar er wordt gewerkt aan een comeback van deze beestachtige quiz!

Goed doel

In 1987 maakten we kennis met Waku Waku. In deze spelshow stelde presentator Rob Fruithof de dierenkennis van bekende Nederlanders op de proef. De kandidaat die de meeste vragen goed had beantwoord, mocht een mooi bedrag doneren aan een goed doel naar keuze. Productiehuis Concept Street, bekend van programma’s als Fred van Leer: Alles uit de Kast en Hermans Pop-up Restaurant, werkt nu aan een terugkeer van deze quizklassieker!

More content below the advertising

‘IJzersterk merk’

Roy Aalderink, oprichter van Concept Street, vertelt tegenover Broadcast Magazine: “Waku Waku is een ijzersterk merk waar hele generaties mee zijn opgegroeid. De kern van het format blijft overeind, maar we maken er wel een 2.0-versie van, waarin we ook de online razend populaire, grappige dierenfilmpjes zullen verwerken.” Waku Waku heeft nog geen onderdak gevonden, maar Aalderink gaat de komende weken bij de omroepen langs om zijn nieuwe versie van de quizklassieker te verkopen.