Sophie Turner in Dark Phoenix

Ouchie… Met X-Men: Dark Phoenix wilden de producenten van de X-Men franchise het Dark Phoenix-verhaal opnieuw vertellen. Deze laatste film uit de franchise moest dan ook een herkansing worden voor The Last Stand. De eerste reviews stemmen echter niet hoopvol. Sterker nog: Dark Phoenix wordt volledig afgebrand!

More content below the advertising

Dark Phoenix net zo slecht als Hellboy?

Op het moment van schrijven, hebben al flink wat recensenten hun reviews ingediend bij websites als Rotten Tomatoes en Metacritic. Beide sites laten zien dat X-Men: Dark Phoenix zijn grote belofte toch niet waar lijkt te maken! De hoop was namelijk dat Dark Phoenix ons X-Men: The Last Stand zou doen vergeten. Als we de reviews mogen geloven, is Dark Phoenix echter een behoorlijke miskleun. Op het moment van schrijven staat de Tomatometer bijvoorbeeld op 17 procent… Dat is dezelfde score als megaflop Hellboy laatst kreeg!

Dark Phoenix is vooral erg saai…

In een van de laatste trailers voor X-Men: Dark Phoenix was te zien hoe Jean Grey (Sophie Turner) aan de krachten van de Phoenix Force komt en hoe deze haar veranderen in haar duistere alter ego Dark Phoenix. Wij vonden dat dit er nog best spectaculair uitzag! Gelukkig lijken de meeste reviewers het er wel over eens te zijn dat Turner niet eigenhandig verantwoordelijk is voor de slechte scores voor de X-Men-film. Maar wat is dan het probleem? We lichten even wat reacties op Twitter uit:

Wat vindt Veronica Magazine?

Veronica Magazine wordt helaas ook niet warm of koud van X-Men: Dark Phoenix. De film wordt zodoende beloond met 2 sterren. Het volgende citaat uit de review is behoorlijk veelzeggend: "Dark Phoenix maakt zelfs weemoedig naar de meest verguisde X-film, The Last Stand, die ook ging over het verval van mutant Jean Grey (Sophie Turner) tot een woedende vernietiger."

Eeuwig zonde dat de Dark Phoenix-saga op deze manier afgesloten wordt… Wil je toch graag weten hoe het de X-Men vergaat? Je kunt vanaf morgen zelf gaan kijken in de bioscoop!