Mooie marketingstunt van Netflix

We hadden het er al eerder over gehad dat de cast van GTST met een eigen café de Koning-boot mee zou varen tijdens de Canal Pride, maar gisteren bleek het niet de soapserie maar Netflix dat de show stal: de streamingdienst vaarde door de Amsterdamse grachten met een eigen Orange Is The New Black-boot.

More content below the advertising

Gezonken gevangenenbus

Een beetje bedrijf hoort er tegenwoordig niet meer bij zonder eigen boot op de Canal Pride. Alleen waar de meeste bedrijven gewoon heel groot hun logo op een met veel roze versierde sloep plakken, pakte dit Netflix dit beter aan, véél beter: het streamingplatform kwam met een eigen Orange Is The New Black-boot. Het vaartuig zag er precies uit als een gezonken gevangenenbus.

Slimme promotie voor zesde seizoen

Ontzettend slim natuurlijk, want de bejubelde serie over een vrouwengevangenis besteedt al vanaf de start volop aandacht aan LHBT-relaties, dus een OITNB-boot hoort absoluut thuis op de Canal Pride. En het zesde seizoen van de veelgeprezen serie is net vorige week in première gegaan op Netflix, dus het is ook nog eens hartstikke vindingrijke promotie.

Wij willen ook mee!

Bij Superguide zijn we nu best wel een beetje jaloers op onze collega's van Linda, want die mochten gewoon de hele dag meevaren om verslag te doen. Hun liveblogs kun je hier teruglezen. Volgend jaar willen wij ook mee Netflix!