OP zoek naar Maria

Het na tien jaar teruggekeerde musicalprogramma Op zoek naar Maria ging qua kijkcijfers misschien voortvarend van start, maar er was ook kritiek over met name het reclameblok. Vandaar dat het Commissariaat voor de Media nu ook een onderzoek instelt.

Article continues after the ad

Dat maakte Luuk Ikink vanavond bekend in RTL Boulevard.

Onderzoek gestart

"Het Commissariaat voor de Media gaat onderzoek doen naar het programma Op zoek naar Maria", opende de presentator het item over de musicalshow. "Dat programma wordt feitelijk in twee delen uitgezonden met een reclameblok ertussen: deel één is de zoektocht en deel twee is de uitslag. Ook is er kritiek op de samenwerking met Stage Entertainment dat op deze manier wekenlang een reclamespot heeft", aldus Luuk. En dat kan niet zomaar. Vandaar dat ze hebben besloten om eens flink onderzoek te doen naar de werkwijze van de show! 

Waakhond is gewekt

Naast kijkers kwam columniste Angela de Jong ook even terug van haar tijdelijke break om haar kritiek te spuien over de 'ongeloofwaardige' Pia Douwes en het reclameblok. "Het is al onbegrijpelijk dat het Commissariaat voor de Media een anderhalf uur durende reclamespot voor de nieuwste Stage-musical toestaat op primetime NPO 1. Maar dan ook nog een commercialblok ín het programma, omdat met de ‘sing-off’ zogenaamd een heel nieuw programma begint? Hallo mediawaakhond, word eens wakker", liet ze weten. Nou, die waakhond is inmiddels gewekt. Maar of die hond bijt of wegloopt, is nog de vraag.

Later zal duidelijk worden of het programma ook echt op de schop moet!