Steek jij ook maandelijks je zuurverdiende pesos in een Netflix-abonnementje? Je bent niet de enige. Volgens marktonderzoeker Telecompaper is de streamingservice doorgedrongen tot een derde van de Nederlandse huishoudens.

Article continues after the ad

23 minuten

In Nederland wordt er gemiddeld 23 minuten per dag besteed aan het kijken van films en series via Netflix. Voor de fervente Netflixer natuurlijk een bespottelijke tijd; in 23 minuten kun je er amper een How I Met Your Mother-aflevering doorheen jagen. 

Toch maakt niet iedereen met een Netflix-abonnement daar ook elke dag gebruik van. Dat we collectief de 23 minuten per dag aantikken is een prestatie van formaat, al helemaal als je nagaat dat we twee jaar geleden op 11 minuten zaten. Bij twintigers ligt dit gemiddelde trouwens nóg hoger: die vergooien dagelijks 43 minuten van hun leven aan Netflix.

Bingen

Telecompaper meldt ook dat zes op de tien Nederlanders wel eens meer dan één aflevering achter elkaar kijken (heftig hoor). Twee jaar geleden was dat vijf op de tien. 

Grootste

Netflix is met afstand het grootste platform voor video on demand in Nederland. Videoland en RTL XL staan op een gedeelde tweede plaats. Amazon Prime heeft het overigens wat moeilijker; die komt lastig van de grond in ons kikkerlandje. 

Conclusie

Moraal van dit verhaal? Het zijn indrukwekkende cijfers, maar dit kan beter. Wij bij Superguide dragen hier maar al te graag een steentje aan bij. Hoe? Doormiddel van te gekke Netflix-tips natuurlijk. Het enige wat jij hiervoor moet doen is Superguide.nl in de gaten houden.