ABC wil populaire comedy graag behouden

De geniale comedyserie Modern Family zou volgend jaar eigenlijk stoppen. Nu blijkt dat ABC er misschien toch nog een seizoen achteraan wil plakken: ze hebben niets anders!

Volgens de Amerikaanse site Deadline wordt er achter de schermen gekeken of Modern Family tóch nog een seizoen door kan gaan. De directeur van ABC Entertainment, Channing Dungey, zei dit op een bijeenkomst van de Television Critics Association.

De bedenkers van Modern Family, Steve Levitan en Christopher Lloyd, meldden begin dit jaar dat het tiende seizoen van de comedyserie het laatste zou zijn. ABC Entertainment probeert ze tóch langer op de buis te houden.

What’s next?

De besprekingen zijn nog niet officieel geopend, maar de cast is al gevraagd of ze misschien toch door willen gaan. In principe is het contract van de hoofdrolspelers na het tiende seizoen afgelopen, dus sowieso zal er nog erg veel onderhandeld worden. De productie voor het tiende seizoen is inmiddels begonnen; de nieuwe serie Modern Family verschijnt eind september in de VS.

Deze week werd ook bekend dat CBS graag verder wil met The Big Bang Theory: óók een serie waar de makers eigenlijk wel klaar mee waren. Hoewel Modern Family en The Big Bang Theory veel kijkers verliezen, zijn het nog altijd de populairste comedy’s op ABC en CBS. Ook verdienen de series veel geld voor de zenders in het buitenland. 

Geen idee!

ABC en CBS hebben nog geen volwaardige vervangers voor de hits, dus waarschijnlijk proberen ze met de verlengingen tijd te rekken om met iets nieuws te komen. Het léék erop dat ABC die gevonden had met Roseanne, maar we weten inmiddels allemaal hoe dat eindigde…

Roseanne Barr werd ontslagen na een racistische tweet, en de serie gaat zonder haar verder. Ondanks het succes van de Roseanne-revival is opvolger The Conners geen ‘safe bet’. Je kan het ABC eigenlijk niet kwalijk nemen...

Bij de Amerikaanse supermarktketen Walmart kunnen klanten tegenwoordig online al hun boodschappen bestellen, waarna je ze alleen nog even op hoeft te pikken (ze doen daar blijkbaar nog niet aan bezorgen). Om deze nieuwe service te promoten heeft de winkelketen nu een best wel briljante commercial laten maken, waarin auto's uit allerlei filmklassiekers komen shoppen bij Walmart.

 

Van The Dark Knight tot Knight Rider

In de gauwigheid zien we hier eerst de Batmobiel uit The Dark Knight voorbijkomen, gevolgd door de Ecto 1 van de Ghostbusters en de legendarische pratende Pontiac KITT uit Knight Rider. Maar daar begint het pas, want hierna zien we ook nog hoe de hondenkopwagen uit Dumb & Dumber, het kleurrijke busje uit Scooby Doo, een met babyraptors gevulde Jurassic Park-jeep, en de Flintstones-mobiel hun boodschappen bij Walmart komen halen.

 

Net als je denkt dat het budget onderhand op moest zijn (alleen al aan auteursrechten moet dit potje klauwen vol geld gekost hebben, en dan hebben we het nog niet eens over de CGI gehad) zien we daar ook nog de vliegende DeLorean uit Back to the Future 2 en Autobot Bumblebee aankomen. En dan hebben we er misschien nog een paar gemist ook. Het is dat Walmart geen vestigingen in de Benelux heeft, maar anders waren wij na dit spotje meteen overgeschakeld van de Appie naar deze filmnerd-vriendelijke keten.

 

Heel Holland Bakt-kandidate Maroeska Metz lijkt steeds meer ergernis op te wekken bij tv-kijkend Nederland. Rond de seizoenstart begin december werd al duidelijk dat deze wel erg opvallend getalenteerde kandidate een eigen kookboek heeft geschreven én een eigen cateringbedrijf heeft. Toen voorspelden we al dat dit relletje wel eens uit de hand zou kunnen gaan lopen, en nu is het zover. Nu Maroeska voor de derde week op rij gewonnen heeft lijkt de heisa rond haar persoon het k̶o̶o̶k̶p̶u̶n̶t̶  bakpunt te hebben bereikt. Maar dat zorgt dan wel weer voor leuke tweets.

 

 

 

 

 

Tarte Tatin? Tarte Chagrin zul je bedoelen!

Volgens Omroep Max is koken niet hetzelfde als bakken, en kan mevrouw Metz daarom gewoon meedoen aan de voor amateurbakkers bedoelde show. Die vlieger lijkt echter niet helemaal op te gaan. De opdracht waarmee de 60-jarige kookboek-auteur gisteren won was een tarte tatin. Meerdere twitteraars wezen erop dat op Maroeska's eigen site nota bene een filmpje staat waarop ze haarfijn uitlegt hoe je dit bakt.

 

Sommige kijkers beginnen zo pissed off te worden dat ze het inmiddels al op de man beginnen te spelen, en ook Maroeska's voorkomen bekritiseren:

 

 

Een grove Twitteraar heeft het zo gehad met Maroeska dat hij haar in één adem noemt met de door-en-door slechte King Joffrey uit Game of Thrones?!
 

 

Omroep Max blijft vooralsnog vierkant achter Maroeska staan, maar daarmee neemt de omroep wel een risico. Heel Holland Bakt is immers hun grote kijkcijferkanon met meer dan drie miljoen kijkers. Alleen Wie is de Mol weet een vergelijkbaar aantal Nederlanders aan de buis gekluisterd te houden. Nu kijkers online beginnen te mopperen dat de lol er nu voor hen af is wordt het interessant om te zien of de kijkcijfers van Heel Holland Bakt gaan teruglopen. Binnen een paar weken zullen we merken of dit ook het geval is.