Miljuschka Witzenhausen in Jinek op RTL 4

TV-chef Miljuschka Witzenhausen is al een tijdje het bekende gezicht van Weight Watchers. Maar gaat dat eigenlijk nog wel samen met haar #eerlijkefoto-beweging?

Article continues after the ad

Miljuschka verzet zich al maanden tegen het Insta-perfectie-beeld van vrouwen met afgetrainde lichamen en geen grammetje vet. Volgens de RTL-presentatrice is dat helemaal niet realistisch en moeten jonge meiden behoed worden voor zulke beeldvorming. Zelf post ze regelmatig een bijna-naaktfoto onder het mom #eerlijkefoto en ze krijgt zelfs een Videoland-docu-reeks over dit onderwerp. Maar... gaat dat eigenlijk wel samen met haar Weight Watchers-partnership? Ja, zegt 'Mil'.

Miljuschka reageert op kritiek

Een kritische volger trok gisteren toch even de stoute schoenen aan en besloot het voor te leggen aan de zelfbenoemde 'cheesecakequeen'. "Dus als rolmodel met #eerlijkefoto ga je een commerciële reclame doen bij weight watchers. Ik snap maar weinig van jouw motief om hieraan mee te werken." Miljuschka is de beroerdste niet en komt met een uitleg slash verantwoording. "Ik krijg deze vraag veel en terecht", begint ze. "Maar ik denk dat je je goed moet voelen in jouw lichaam ongeacht welke maat."

'Buitensporig veel eten'

De presentatrice voelt zich lekker bij maat 42/44. Maar als ze daar buiten valt, voelt ze zich "minder fijn". "Dan ren ik minder makkelijk achter mijn kids aan of loop ik minder lekker de trap op. Daarnaast eet ik voor mijn werk buitensporig veel. Ik ben echt een grazer. De hele dag door hapjes van alles naast de gewone maaltijden." En door 'ww' vindt ze haar normale ritme weer terug, legt Miljuschka uit. "Ik snap dat dit tegenstrijdig voelt. Maar ik propageer geen minimale maten of gewicht maar een vol leven met af en toe een pas op de plaats."

 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Dit ben ik. Kwetsbaar en in vol ornaat. Totaal uit mn comfortzone. Mijn leven draait om eten. Maar een tijd terug postte ik een #eerlijkefoto waardoor mijn wereld op zn kop stond. De reacties waren mega uiteenlopend van positief tot negatief. 1 ding was zeker dit onderwerp is voor en van iedereen. Ik heb er een 4-luik van gemaakt voor @videolandonline die 1 oktober te zien is. Ik vind het beyond spannend en tegelijkertijd broodnodig. We leven in een tijd waar iedereen gezien kan worden op social media. Daarnaast is de wereld nog nooit zo maakbaar geweest qua beelden en zijn er nog nooit zoveel beelden op ons afgevuurd. Ik heb de antwoorden ook niet maar ga er wel naar op zoek. Het is heftig, mooi en emotioneel❤️

Een bericht gedeeld door Miljuschka (@miljuschka) op