Maxim Hartman

John de Mol krijgt er flink van langs in de nieuwe Veronica Magazine-column van Maxim Hartman. Hij noemt de tv-baas een “psycho” en schrijft dat hij meer van geld houdt dan van goede televisie. De zelfbenoemde multimedia-goeroe neemt nooit een blad voor de mond en in zijn column fileert hij ook nog een paar tv-programma’s.

Astro TV in een oneindige loop

De reden dat Maxim Hartman John de Mol op de korrel neemt, is omdat hij de programmering van Veronica om te janken vindt. “’s nachts Astro TV in een oneindige loop, overdag Disney en voor de rest allemaal slappe comedy’s. Je kunt daaraan scherp zien hoeveel zenderbaas John de Mol van tv houdt.”

More content below the advertising

“ka-u-tee programma’s”

De publieke omroep is het tweede doelwit in Maxim Hartman’s column, specifiek 2 programma’s. Maxim noemt The Big Audition en Celebrity Call Centre “echte ka-u-tee programma’s”

In The Big Audition mogen mensen op creatieve wijze solliciteren naar hun droombaan. “Je voelt je als kijker geen moment ergens bij betrokken. Niet bij de werkzoekenden en ook niet bij de juryleden die moeten bepalen of iemand de beste is.”

Misschien nog wel erger vindt de columnist Celebrity Call Centre, waarin je kan bellen naar “tweede-, derde en vierderangs BN’ers” en je problemen met ze kan bespreken. Maxim vindt het niet om aan te zien: “Alsof die kijkers echt geholpen willen worden. Alsof BN’ers echt verstand van iets anders hebben dan zichzelf.” Hij sluit zijn rant af met dat het “verkwisting van belastinggeld is”. Gelukkig maar dat er tegenwoordig minder reclame te zien is op de NPO...

Celebrity Call Centre

63 Up

Is alles dan zuur en vernietigend in Maxim’s column? Gelukkig niet want de multimedia-goeroe heeft een heuse kijktip! De documentairereeks 63 Up kan wel een duimpje omhoog ontvangen. Het programma ooit bij 7-jarige Britse kinderen en volgt hen nu al 50 jaar met een nieuwe documentaire om de 7 jaar. De kids zijn inmiddels 63. “Het is zo eerlijk en prachtig gemaakt dat je toch weer een beetje van mensen gaat houden.” De herhalingen zijn te zien op NPO 2.

Maxim Hartman’s hele column lees je in Veronica Magazine Nr. 30 die vandaag in de winkels ligt.