In een bioscoop of filmhuis loop je weinig gevaar. Toch is in een Engelse bioscoop een bezoeker overleden nadat hij... werd aangevallen door zijn bioscoopstoel.

More content below the advertising

De man bezocht een bioscoop in Birmingham, en nam plaats voor een ‘Gold Class’-voorstelling. Deze premium-tickets geven de kijker wat leuke extra’s zoals gratis popcorn, toegang tot de bar en comfortabele, elektrisch verstelbare stoelen.

Protect ya neck

Klinkt erg prettig, maar tijdens de voorstelling ging het helemaal mis. De man zocht naar zijn telefoon, en stak hierbij zijn hoofd onder de bioscoopstoel. De elektrische voetensteun stond op dat moment omhoog, maar klapte dicht, waardoor de man bekneld kwam te zitten.

Zijn partner, en het personeel van de bioscoop, probeerden de voetensteun uit alle macht terug te klappen. Dit duurde behoorlijk lang; toen de man loskwam was er al een ambulance ter plaatse die de ongelukkige bioscoopganger reanimeerde en naar het ziekenhuis bracht, waar hij een paar dagen later overleed.

De bioscoop en de gemeente doen momenteel onderzoek naar de aard van het noodlottige ongeval. Waarschijnlijk gaat het om een bizar incident, maar wees toch maar voorzichtig waar je je hoofd laat! Hoe erg het ook is; we moeten toch denken aan b-films waarin ongevaarlijke voorwerpen de wereld willen laten branden. Zoals deze parel, met een demonische... lamp.