Wie is de irritantste bekende Nederlander? Misschien Marijke Helwegen?

Aan welke reclames ergeren Nederlanders zit groen en geel? Radar reikte vanavond de Loden Leeuwen uit voor de ‘irritantste reclame’ én ‘de irritantste BN’er’.

Haribo en Marijke Helwegen zijn vanavond in de prijzen gevallen, maar of ze blij moeten zijn… Haribo won de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame en Helwegen kreeg de prijs voor de irritantste BN’er in een commercial.

De Loden Leeuw

De irritantste reclame werd de commercial van Haribo waarin een club kantoortijgers zich gedraagt als kinderen, mét bijbehorend stemgeluid.

More content below the advertising

 

De Loden Leeuw is Loekies kwaadaardige tweelingbroer die ons in de pauze kwelt met irritante reclames. Eerdere ‘winnaars’ waren de ASR-bank, Albert Heijn en Tele2 met dit kunstwerk.

 

Eerdere BN’ers die de twijfelachtige eer kregen zijn o.a. Jan Smit, Ali B, René Froger en de gebroeders Coronel. Dat de organisatie ook wel eens dwaalt werd duidelijk in 2015, toen Adelheid Roosen tot irritantste BN’er werd verkozen door de (onbedoeld) geweldige commercial van Yarden. Deze:

Marijke Helwegen zit er zelf trouwens niet zo mee: ze vindt dat ze in goed gezelschap verkeert met bovenstaande BN’ers.

 

In de reclames gilt Helwegen als een soort Eucalypta over de zegeningen die de SecuStrip in haar leven gebracht heeft. Haar trillende handen zijn het gevolg van een tremor, zo blijkt nu.

 

Helwegen won de verkiezing met een verpletterende 45% van de stemmen, waarmee ze irritanter was dan een croonende Sjaak Zwart én twee schmierende Paul Haenens.

 

De prijzen werden uitgereikt in de aflevering van Radar van vanavond; op 7 december wordt de Loden Leeuw voor de irritantste radioreclame uitgereikt. Hierop maken Kruidvat, NRV en Social Deal kans.