Marc de Hond, documentaire

Net5 zond gisteren de indringende documentaire Tot de dood ons scheidt over het leven van de helaas overleden Marc de Hond uit. Kijkers (en dat waren er 557.000) spraken vol lof over de docu, maar stoorden zich wel aan één ding: de reclames tussendoor! 

Article continues after the ad

Twitter stroomde gisteravond vol met positieve reacties over het bijzondere portret dat Nada van Nie heeft geschetst. "Huilend op de bank. Verdomme, kut kanker. Wat een prachtmens", zo schrijft een geëmotioneerde kijker. "De documentaire over Marc de Hond en zijn gezin heeft mij erg geraakt. Ontroerend. Wat een mooi mens. Daar kan ik veel van leren", vult iemand anders aan. Lees hier een selectie tweets.

 

Reclames

De documentaire werd uitgezonden op de commerciële zender en werd daardoor meerdere malen onderbroken door een reclameblok. Dat laatste schoot bij veel kijkers in het verkeerde keelgat. "Net5, moet die reclame echt tussen de documentaire over Marc de Hond? Het is een beetje teveel van het goede", twittert een kijker. "Zeer storend die reclame tussendoor."


Heb je de documentaire niet gezien of wil je 'm terugkijken? Tot de dood ons scheidt is te zien via KIJK.nl.