M van Margriet van der Linden wil maar niet van de grond komen. Sterker nog, kijkcijfers blijven maar dalen. Gisteren stemden er 543.000 mensen af, waarmee het programma de kijkcijfer top 15 niet haalde.

Article continues after the ad

Ouch

Een klap voor de NPO, die begin mei nog gokte op twintig procent marktaandeel voor Van der Linden. De eerste week scoorde de journalist meer dan 700.000 kijkers.

De eerste aflevering werd matig ontvangen, vooral het altijd kritische Twitter was (verrassing) niet te spreken over M. Inmiddels zijn de reacties iets genadiger, maar met een daling van 150.000 zullen de grootste critici waarschijnlijk zijn afgehaakt.

Surprise!

Het best scorende programma van de NPO was Max Masterclass met 791.000 kijkers. Van de commerciële zenders was Love is in the Air op RTL4 de grote winnaar. Robert ten Brinks hit trok 864.000 kijkers. 

De verrassing van de avond kwam uit de stal van SBS. André Hazes: ik haal alles uit het leven noteerde namelijk 742.000 kijkers met de laatste aflevering. Een prestatie van formaat.