Jort Kelder

Jort Kelder aarzelde over de presentatie van het nieuwe seizoen van Dragons’ Den. Hij keek er een beetje tegenop, omdat hij het jaren geleden saai vond.

Dat vertelt Jort in een interview met RTL Boulevard. In 2007 en 2008 presenteerde hij het ondernemersprogramma al. “Een presentator heeft niet heel veel te doen in Dragons’ Den. Je ontvangt de kandidaten en vangt ze weer op als ze gepitcht hebben.

Hoger niveau

De kandidaten hebben hem wel verrast. “Het niveau is enorm omhooggegaan. Mensen hebben dat op scholen geleerd.” Ook de Dragons – de bekende ondernemers die de pitches van kandidaten mogen aanhoren – zijn wat aardiger voor elkaar. “Soms gunnen ze elkaar iets en praten elkaar ook wel eens van een investering af.” Dit seizoen is er sowieso meer dan 10 miljoen euro geïnvesteerd. Dat belooft wat!

Article continues after the ad

Strategie tijdens het pitchen

Jort verklapt een belangrijke strategie in het programma … de lunch! “Na die lunch, waar ook wel een glaasje in is gegaan, dan heb je dikke mazzel als je pitcht.” Net voor de lunch is volgens de presentator ook een goed moment om te pitchen. “Als je net voor de lunch een voedselachtige pitch hebt, dan zijn ze een beetje knorrig en dan kopen ze iets sneller, zeker als het over voedsel gaat.

Comeback

Het ondernemersprogramma keerde in 2020 na zo’n tien jaar terug. Kijkers waren erg enthousiast over de comeback van Dragons’ Den. Vorig jaar presenteerde Sander Schimmelpenninck de show, maar Jort Kelder neemt nu dus het stokje van hem over.

Dragons’ Den is vanavond om 21:30 uur te zien op NPO1.