Van high school-drama’s en horrorfilms tot een heuse kerstvertelling: dit jaar presenteerde Netflix zijn meest gevarieerde filmline-up ooit. Wij zetten de beste Netflix Original-films van 2018 voor je op een rijtje!

8. Calibre

Een jachttripje ontaardt in een nachtmerrie wanneer de jagers per ongeluk een onschuldig kind doden. Ze besluiten de moord te verdoezelen, maar als de dorpelingen onraad ruiken, loopt de spanning steeds hoger op in deze intense thriller.

7. Cam

In deze akelig effectieve horrorfilm wordt het account van een webcamgirl overgenomen door een mysterieuze dubbelgangster. Het einde laat sterk te wensen over, maar dankzij het ijzersterke spel van Madeline Brewer (bekend van redactiefavoriet The Handmaid’s Tale) en de bijzondere setting is Cam de moeite waard voor horrorfans die wel tegen een stootje kunnen.

6. Annihilation

Wanneer de aarde wordt bedreigd door een bizarre schemerzone die zich over de wereld verspreid als een olievlek, wordt een team onderzoekers (onder leiding van Natalie Portman) ingeschakeld om het tij te keren. Zo spannend als Alex Garlands vorige film (Ex Machina) wordt het nergens, maar Annihilation is met zijn oogstrelende effecten een bijzondere trip voor sciencefictionliefhebbers.

5. The Christmas Chronicles

The Christmas Chronicles is zo’n zeldzame familiefilm die zowaar écht leuk is voor alle leeftijden. Niet in de laatste plaats dankzij Kurt Russell in de rol van de Kerstman. De stoere cultfavoriet heeft er zichtbaar lol in en dat plezier slaat onvermijdelijk over op de kijker!

4. The Ballad of Buster Scruggs

In The Ballad of Buster Scruggs reizen de gebroeders Coen (bekend van films als Fargo en No Country for Old Men) af naar het Wilde Westen voor zes verhalen vol humor, actie en romantiek. Niet alle hoofdstukken zijn even sterk, maar dankzij de sterrencast en de klinkende dialogen valt er voor fans van het prettig gestoorde regisseursduo een hoop te genieten.

3. 6 Balloons

Dave Franco (The Disaster Artist) speelt in 6 Balloons een drugsverslaafde die het leven van zijn familie onmogelijk maakt. Vooral zijn zus Katie heeft te lijden onder het gedrag van haar broer, maar desondanks besluit ze hem toch te helpen. Dit levert een even aangrijpend als hartverscheurend drama op over familie en verslaving.

2. Hold The Dark

In de grimmige thriller Hold the Dark gaat een wolvenexpert (gespeeld door Jeffrey Wright uit Westworld) in Alaska om op zoek te gaan naar kinderen die al niet zijn meegenomen door een roedel wolven. Het mysterie wordt vrij snel ontrafeld, maar dat maakt de bloederige nasleep er op een of andere manier alleen maar spannender op…

1. To All The Boys I’ve Loved Before

Het leven van scholiere Lara staat volledig op zijn kop als haar al haar liefdesbrieven openbaar worden. De charmante cast (aangevoerd door Lana Condor uit X-Men: Apocalypse) en het even grappige als ontroerende scenario maken To All The Boys I’ve Loved Before tot een onweerstaanbaar tienerdrama. Geen wonder dat de film het schopte tot onze ranglijst van favoriete high school-films op Netflix. Gelukkig is een vervolg al in de maak!

Heb je al deze krakers al gezien? Check dan onze lijst met de beste Netflix Original-films aller tijden!

Sinds die epische eerste Spider-Man: Far From Home trailer dinsdag dropte, vragen Marvel-fans zich eigenlijk maar één ding af: is dit een vervolg óf een prequel op Avengers: Endgame?

Screenrant ging op onderzoek uit en concludeerde dat het wel die eerste optie moet zijn. Maar eerst: hoezo is hier verwarring over? Iedereen weet toch wel dat alle helden die in Infinity War doodgingen, in Avengers: Endgame weer op een of andere manier terugkomen?

Nou, die verwarring kwam doordat de trailer ons keihard zat te teasen. De makers lieten bovenstaand shot zien van Peter Parkers paspoort. Aan zijn foto te zien, gaat het om een nieuw exemplaar. De datums op het paspoort laten echter alleen dagen zien, géén jaartallen – die zijn er vakkundig uit geshopt. Dus... misschien ging Peter wel tussen Homecoming en Infinity War op schoolreisje door Europa?

Toch een vervolg?

Het moet haast wel dat vele, zo niet álle, ‘gesnapte’ dode helden in Avengers: Endgame terug tot leven komen. Of misschien wist de film – door middel van timetravel – de gebeurtenissen uit Infinity War en gingen de helden in eerste instantie niet dood?

In ieder geval komt Spidey wel écht terug. MCU-opperbaas Kevin Feige zei in 2017 namelijk dat Spider-Man: Far From Home zich direct na – toen nog getiteld – Avengers 4 zou afspelen. Mede doordat Peter Parker de komende jaren steeds meer de hoofdpersoon van het Marvel-universum wordt. Eindelijk duidelijkheid! Al zijn we nu toch wel érg benieuwd naar het supergeheime verhaal van Avengers: Endgame

Spider-Man: Far From Home draait vanaf`4 juli in de bios. Hiervoor komen eerst nog Avengers: Endgame (24 april) en Captain Marvel (6 maart) uit.

Nederland krijgt geen genoeg van Bohemian Rhapsody: de Queen-biopic draait nog altijd in verschillende bioscoopzalen. Gitarist Brain May zet de hype nog even flink aan en zegt dat er misschien wel een vervolg komt. Wow!

“Who knows, there might be a sequel” zijn de letterlijke woorden van May, zo meldt Cinemablend. Hij reageert in een interview op het gerucht dat er ooit een Bohemian Rhapsody-script bestond waarin Freddie ergens in het midden dood zou gaan.

Complete bullshit

Onzin. Of zoals May zelf zegt: “Complete bullshit”. “This is all about Freddie, and I think Live Aid is a good point to leave it”, zegt de gitarist over het magistrale einde van de film. Sinds de release leeft May waarschijnlijk op een roze wolk: hij gaat weer toeren met Queen en zanger Adam Lambert, die stiekem een rolletje speelde in Bohemian Rhapsody, gaat weer mee.

Vervolg?

Ook al neemt deze biopic het niet altijd even nauw met de échte Queen-geschiedenis, er blijven genoeg feiten overeind. Een mogelijk vervolg heeft overigens genoeg om uit te putten: na Live Aid knalde Queen nog wel even door, voordat Freddie uiteindelijk overleed aan de gevolgen van aids. Nog genoeg (verdrietig) materiaal dat we moeten zien dus laat die sequel maar komen!