Marco Borsato, The Voice of Holland, Coach

Volgens merkonderzoeker Hendrik Beerda Brand Consultancy liep het imago van zanger Marco Borsato de afgelopen tijd een flinke deuk op. Hij is bij Nederlanders nu minder populair dan voorheen en dat komt door zijn burn-out en breuk met Leontine Borsato.

Article continues after the ad

Marco verdween afgelopen januari uit de showbizz-spotlights. Hij kampt met een burn-out én geruchten over zijn mogelijke buitenechtelijke 'avontuurtjes'. Inmiddels zijn we maanden verder en moest Marco meerdere klappen verwerken. Een inbraak bij zijn moeder Mary, waar hij nu woont, en het feit dat hij (even) geen Voice-coach meer mag zijn... Blijkbaar had het allemaal best veel effect op zijn imago.

Affaire

Ook het nieuws dat hij tijdens zijn huwelijk met Leontine een affaire aanknoopte met pianiste Iris Hond, zorgt er mede voor dat Marco in dit jaarlijks terugkerende imago-onderzoek voor het eerst niet op plek één staat. Die is nu voor Ilse DeLange. Zij is binnen de groep van zo'n honderdduizend ondervraagde Nederlanders de populairste artiest.

Vrouwen en imago

"Opvallend in het onderzoek is dat Borsato in de afgelopen 2 jaar niet alleen veel minder sympathiek is geworden bij vooral vrouwen, maar dat zijn imago ook is gekelderd op de andere onderzoeksfactoren die betrekking hebben op zijn vakbekwaamheid", aldus Hendrik Beerda in een persverklaring. Deze man komt ook nog met een advies voor Marco. "Na het herstel van zijn burn-out is een charmeoffensief noodzakelijk, waarin de grote televisieprogramma’s een belangrijke rol moeten gaan spelen."

Marco Borsato

Het hele onderzoek kun je hier teruglezen.