Hans Klok, Loeki

Welke reclame wist het afgelopen jaar het meeste indruk te maken op het Nederlandse publiek? Na een show van een uur aan elkaar gepraat door Carrie ten Napel kreeg Hans Klok de eer om de gouden envelop tevoorschijn te toveren.

Article continues after the ad

Diverse merken als de Jumbo, Douwe Egberts, McDonalds, Plus en Spieren voor Spieren waren nog in de race, maar er was er maar één die met de hoofdprijs naar huis kon...

Geluksbrenger brengt geluk

En dat was natuurlijk de überschattige Frummel van Staatsloterij! Dit kleine zwarte adoptiekatje werd in de kersttijd geïntroduceerd als het symbool van geluk. De makers, die overigens eerder ook al in de prijs vielen, wilden daarmee vooral de boodschap uitdragen dat 'het mooiste geluk het geluk is dat je een ander gunt'. Nou en dat heeft ze geen windeieren gelegd. Ze wisten namelijk de nummer twee en drie - de reclame Buurttuin (Ministerie van VWS/Eén tegen Eenzaamheid & Open Now Amsterdam) en Goed Eten is Samen Eten (Plus) - net als de andere commercials achter zich te houden.


Comeback van het gala

Het was sowieso een bijzondere avond, want na zes jaar werd het jaarlijkse tv-gala weer eens op tv uitgezonden. Maar of het voor herhaling vatbaar is, is nog maar de vraag. De kijkers lijken namelijk niet heel overtuigend door de 'vrij saaie' show die blijkbaar niet te redden was met een bijzonder optreden van Hans Klok. "Wat een saaie stoffige ingekakte zooi is de Gouden Loeki. Alsjemenou. De reclamewereld is toch snel, hip en trendy?" aldus een kritische kijker. Lees hier maar wat meer reacties van de avond! 


De uitreiking gemist? Je bekijkt de hele show hier terug.