Misdaadreporter vindt het “te bezopen voor woorden”

Misdaadreporter John van den Heuvel deed gisteren op de bank bij Linda’s Zomerweek een boekje open over hoe zijn leven eruitziet nu hij continu onder politiebescherming staat. Ook gaf hij aan te vermoeden wie er achter de bedreigingen zit.

More content below the advertising

Aannemelijk uit welke hoek het komt

Ook al lijkt er niemand te zijn die het hardop durft uit te spreken, toch zijn er aanwijzingen dat motorclub No Surrender wel eens achter de bedreigingen zou kunnen zitten. Dit leek ook van den Heuvel te erkennen: “Kort voordat ik in die beveiliging kwam lekte er een bericht uit dat No Surrender een prijs op mijn hoofd zou hebben gezet. Dat in combinatie met verder onderzoek maakt het wel heel aannemelijk dat het uit die hoek zou komen”. De reporter gaf hier wel meteen een diplomatieke aanvulling op: “Maar echt zeker weet ik dat niet, dus ik moet daar ook voorzichtig in zijn, dat ik mensen niet ga beschuldigen zonder dat ik daar het wettige overtuigende bewijs van heb”.

“Te bezopen voor woorden”

Van den Heuvel heeft er geen goed woord voor over hoe hij wordt aangepakt: “Ik vind het te krankzinnig voor woorden, dat je gewoon zegt waar het op staat: ‘Dit is een club die heel dicht tegen de onderwereld aanschurkt, die betrokken is bij allerlei ernstige strafbare feiten’, daar schrijf ik iets over, dat onderbouw ik ook, en in plaats dat ze zich daar rekenschap van geven zeggen ze ‘de boodschapper van het nieuws gaan we aanpakken’. Ik vind dat te bezopen voor woorden!”

Ilse’s toevallige lunch

Ilse deLange was ook te gast en zij zorgde voor wat luchtigere anekdotes. Zo vertelde de zangeres hoe ze haar droomrol in Nashville bemachtigde. Ze wilde dolgraag in de serie spelen en vroeg aan iedereen of ze niet iemand kende die haar in contact zou kunnen brengen met de makers. Dit deed zij ook toen ze een lunch had met muziekproducent T Bone Burnett, en dat bleek toevallig de man te zijn van bedenkster Callie Khouri. Zo ging het balletje rollen!

More content below the advertising