Met een overweldigende meerderheid van 48% van de stemmen gaat de de Loden Leeuw voor de meest irritante reclame van 2016 naar…

More content below the advertising

Tele2: De Ouderen Van Tegenwoordig

Zelden won een commercial met zo'n grote meerderheid. Radar legde afgelopen maandag in de uitzending de reclame van Tele2 nog een keer voor aan de echte ‘de ouderen van tegenwoordig’. En die begrepen er helemaal niets van. 

Marketing manager Cilesta van Doorn van Tele2 nam de prijs van harte in ontvangst. “Gelukkig zijn er mensen die er heel erg van houden,” reageerde ze enthousiast. Sterker nog, ze zijn alweer een nieuwe commercial aan het opnemen met dezelfde slogan: ‘Niet omdat het moet, maar omdat het kan.’ Bekijk het fragment hier terug.

Jan Smit: meest irritante BN’er

De Loden Leeuw voor meest irritante BN'er in een reclame gaat dit jaar naar Jan Smit voor zijn rol in de commercial van Pearle. Smit vindt het helemaal niet erg dat hij is verkozen tot meest irritante bekende Nederlander in een reclame. “Als je meedoet, wil je winnen”, reageerde hij maandag in Radar op zijn winst. Hij nam de bijbehorende Loden Leeuw vol trots in ontvangst.

Jan liet met 33 procent van de stemmen onder anderen Ruben Nicolai en René Froger achter zich. “Ik vind het eigenlijk een hele eer”, reageerde Jan. De Volendammer gaf toe dat zijn reclame voor Pearl de hele dag op radio en tv te horen is, wat soms wat veel is. “Maar het werkt wel.”

“Ik kan er niet wakker van liggen”, zei Jan. “Ik heb al zoveel goud, platina en dubbel platina, maar deze had ik nog niet. Ik ben in 2009 uitgeroepen tot slechtst geklede bekende Nederlander, en nu dit.”

Wij zijn benieuwd naar jouw mening. Wat vind jij van Superguide.nl? Vul onze enquête in!