Arjen Lubach in Zondag met Lubach over Rumag

Don’t make me angry. You wouldn’t like me when I’m angry”, zijn de gevleugelde woorden van Bruce Banner voordat hij verandert in de Hulk. Maar dat citaat zou ook prima kunnen opgaan voor Arjen Lubach! Maakte hij al eerder gehakt van amateuristische Sinterklaasjournaals en mensen die weigeren om anderhalve meter afstand te houden, deze keer richtte de presentator van Zondag met Lubach zijn pijlen op Rumag. En. Daarbij. Liet. Lubach. Weinig. Heel. Van. Het. Reclamebureau. Met. De. Kekke. Puntjes!


T-shirts en mokken

Arjen Lubach toonde talloze voorbeelden waarin werd bewezen dat Rumag zijn grappen regelmatig gewoon van internet plukt. Nu maakt het reclamebureau daar geen groot geheim van, maar chique is natuurlijk anders. Zeker als je die slogans op T-shirts en mokken plakt en zo geld verdient aan andermans creativiteit.

Article continues after the ad

Rode Kruis

Maar de aanleiding voor Lubach om Rumag door de mangel te halen, was het artikel van Quote dat vorige week online verscheen. Daarin beweert het zakenblad dat het reclamebureau ‘tienduizenden euro’s’ verdient aan de verkoop van T-shirts voor het goede doel. Hoewel Rumag dit zelf ontkent, was Lubach niet onder de indruk. Hij besloot het bedrijf een koekje van eigen deeg te geven door zijn eigen T-shirts voor het Rode Kruis te bedrukken… dat er precies zo uitzag als het T-shirt van Rumag! Het shirt, nu al een collector’s item, is te bestellen via de link in onderstaande tweet.