frozen 2

Frozen 2 draait sinds deze week in de bioscoop! Lukt het Disney om de unieke magie van Frozen weer naar het doek te brengen?

Uitgesmeerd

Na het succes van Frozen kon je er op wachten dat er een vervolg zou komen en het is evenmin een verrassing dat het deels een herhaling van zetten is geworden. Dat is alleen wel een beetje jammer, omdat het verder allemaal weer prachtig in elkaar is gezet met een hoop nieuwe liedjes en een knipoog naar de oude. Het is net als zoveel andere vervolgfilms: meer van hetzelfde met een aantal nieuwe personages, die ook aandacht vergen zodat het allemaal wat dunner wordt uitgesmeerd.

More content below the advertising

Op de proef gesteld

We pakken de draad een aantal jaren na het eerste deel op en het koninkrijk Arendelle leeft vredig onder koningin Elsa. We komen meer te weten over het verleden en dat is hard nodig want dat begint het heden te bedreigen. Prinsessenzusjes Anne en Elsa gaan op pad met hun vriend Kristoff, zijn rendier Sven en de sneeuwpop Olaf om uit te vogelen wat er precies aan de hand is en hoe ze de boel kunnen stoppen. Onderweg komen ze meer te weten over zichzelf en over Elsa's krachten, die behoorlijk op de proef worden gesteld. Deze 7 dingen moet je ook weten voordat je Frozen 2 gaat zien!

Te eng

Het is al met al een avontuurlijk sprookje met een aantal scènes die lijken te mikken op een wat ouder publiek. Kristoff zingt een liedje in een soort rock ballad-videoclip en een aantal scènes zijn misschien iets te eng voor kinderen die nog geen ondertitels kunnen lezen. Als tegenhanger voor de wat duistere toon krijgt Olaf het nodige te doen en te zingen en is er een nieuw superschattig vuurwezentje bijgezet, dat van ons wel een eigen filmpje mag krijgen.

Saaier

Het verhaal is deze keer wat saaier, omdat iedereen in dezelfde verhaallijn zit en er daarom wat minder gebeurd. De rots-trollen rollen alleen even voorbij omdat ze het zo leuk deden in de eerste film, maar hadden er makkelijk uit gekund. Frozen 2 is minder magisch dan zijn voorganger maar is minstens zo mooi geanimeerd. Het is leuk dat Kristoff, Sven, en Olaf wat meer te doen krijgen, maar jammer dat dit ten koste gaat van de twee dames. Het leuke van het eerste deel was ook dat die meiden geen man nodig hadden voor het happy end en dat daar deze keer toch weer een huwelijksaanzoek aan te pas komt.

Sommige kijkers vinden deze film beter dan deel 1, maar wij zijn het daar niet mee eens! De verhaallijn van Frozen 2 is iets te veel uitgesmeerd wat ten koste gaat van Elsa en Anna. Met iets minder magie dan het eerste deel, is het alsnog een heerlijke familiefilm om te kijken!