Telefoonhoesjes

Het zal je niet ontgaan zijn: De Luizenmoeder is een ongekend kijkcijferkanon! En daar plukt niet alleen de AVROTROS de vruchten van! Begin deze week werd bekend dat drogisterijketen Kruidvat merchandise verkoopt gebaseerd op deze comedykraker. Dat was even slikken voor acteur en scenarioschrijver Diederik Ebbinge, die plotseling zijn eigen uitspraken zag verschijnen op pannenlappen en telefoonhoesjes. In een interview met NRC haalt hij dan ook hard uit naar de merchandise!

“Het is zo lelijk en armoedig. (…) Ik vind het jammer dat je aan de ene kant zo zorgvuldig bezig bent om iets moois te maken, en er dan aan de andere kant zoiets lelijks wordt bedacht voor een paar rotcenten.”

‘Hoogtepunt’

Gelukkig hoeft De Luizenmoeder-acteur zich niet lang meer druk te maken om dit soort kwesties. In het interview onderstreepte hij nog maar eens dat het tweede seizoen van de comedyserie ook meteen zijn laatste zal zijn.

“De serie is nu op zijn hoogtepunt, dus vind ik het chic om nu te stoppen. Als je twee seizoenen maakt, heeft het de kans om iets legendarisch te worden.”

We betwijfelen of De Luizenmoeder echt de ballen heeft om te stoppen na twee waanzinnig populaire seizoenen. Mocht de AVROTROS het toch zover laten komen, dan hebben we gelukkig altijd nog de pannenlappen…

More content below the advertising