Nieuwe maand, nieuwe content! In de eerste helft van oktober schotelt Netflix ons weer verse films en series voor. Wij pikken de pareltjes er voor je uit.

Films

Hunt for the Wilderpeople

Een eigenzinnige film van de minstens zo eigenzinnige regisseur Taika Waititi. Je kent 'em nu vooral van Thor: Ragnarok maar Hunt for the Wilderpeople (2016) is een ander beest. Het verhaal speelt zich af in Nieuw--Zeeland, waar een rebels jochie samen met zijn pleegouder de wildernis in vlucht. Extreem grappig en af en toe gevoelig. 

Hunt for the Wilderpeople zie je vanaf 1 oktober op Netflix.

    

Operation Finale

Een onvervalste thriller met Ben Kingsley als de bekende nazi-oorlogsmisdadiger Adolf Eichmann, één van de aanstichters van de Holocaust. Star Wars-ster Oscar Isaac speelt geheimagent Peter Malkin, degene die hem gaat neerhalen. Wie tijdens geschiedenisles niet uit zijn neus zat te eten, weet hoe dit heftige verhaal gaat aflopen. 

Operation Finale staat vanaf 3 oktober op Netflix. 

Apostle

Dé grote Netflix-filmrelease van deze maand is ongetwijfeld Apostle, een horror-Original. We zitten nog steeds een beetje te trillen na die bizarre trailer. Thomas Richardson (Dan Stevens) reist af naar een vaag eiland waar hij probeert om zusje Andrea (Lucy Boynton) bij een gevaarlijke sekte weg te halen. Profeet Malcolm (Michael Sheen), sekteleider, blijkt een nogal enge man te zijn die er bloederige martelingen op nahoudt. Niet voor tere zieltjes dus!

Apostle verschijnt op 12 oktober op Netflix.

    

Series

Big Mouth

Bereid je voor op een heleboel nieuwe piemelgrappen! Big Mouth keert namelijk terug voor seizoen 2. De gevierde animatiereeks over pubertje Andrew (John Mulaney) en zijn 'hormoonmonster' met piemelneus (Nick Kroll) werd vrij goed ontvangen. Natuurlijk: de show klinkt nogal kinderachtig, maar vertelt ook verhalen over de emotionele en serieuze kant van pubereren.

Big Mouth seizoen 2 kun je vanaf 5 oktober bingen.

Élite

La Casa De Papel heeft de deur voor Spaanstalige-series op Netflix wagenwijd opengezet. Élite lijkt, met zijn Gossip Girl-sfeertje, een nieuwe hit. De show speelt zich af op een prestigieuze, peperdure school. Na een aardbeving op een andere, minder fancy school, komen er enkele 'gewone' tieners naar de school voor rijke tatta's, Las Encinas. Rijke kakkers en arme stakkers; die combinatie loopt natuurlijk niet lekker. Een van de leerlingen wordt vermoordt en de scholieren proberen uit te zoeken wie het gedaan heeft. 

Elite, met enkele La Casa De Papel-acteurs, staat vanaf 5 oktober op Netflix. 

The Haunting of Hill House

Enge kids, creepy huis, ingewikkelde familie-geschiedenis; The Haunting of Hill House heeft alles in zich om een prima horror-show te worden. Hollandse trots Michiel Huisman speelt een belangrijke familielid, die - net als zijn broers en zussen - getraumatiseerd is door dat enge huis op de heuvel. De serie speelt met verschillende tijdlijnen en lijkt vooral een psychologische mindfuck te worden. De eerste recensies zijn vrij positief dus dat belooft wat! 

12 oktober is het zover: dan staat The Haunting of Hill House op Netflix. 

Wekelijks

Riverdale

Heb jij Archie en zijn posse ook zo gemist? Je hoeft niet zo heel lang meer te wachten! Riverdale keert namelijk al op 11 oktober terug. Helaas moet je vanaf dan steeds een weekje wachten op een nieuwe aflevering. Maar goed: de eerste trailer belooft weer een hoop over-the-top mysterie, drama en seksuele spanning. Zoals je gewend bent dus!

Benieuwd of je vorige maand nog iets hebt gemist? Deze films en series kwamen de afgelopen twee weken op Netflix.

Bij de Amerikaanse supermarktketen Walmart kunnen klanten tegenwoordig online al hun boodschappen bestellen, waarna je ze alleen nog even op hoeft te pikken (ze doen daar blijkbaar nog niet aan bezorgen). Om deze nieuwe service te promoten heeft de winkelketen nu een best wel briljante commercial laten maken, waarin auto's uit allerlei filmklassiekers komen shoppen bij Walmart.

 

Van The Dark Knight tot Knight Rider

In de gauwigheid zien we hier eerst de Batmobiel uit The Dark Knight voorbijkomen, gevolgd door de Ecto 1 van de Ghostbusters en de legendarische pratende Pontiac KITT uit Knight Rider. Maar daar begint het pas, want hierna zien we ook nog hoe de hondenkopwagen uit Dumb & Dumber, het kleurrijke busje uit Scooby Doo, een met babyraptors gevulde Jurassic Park-jeep, en de Flintstones-mobiel hun boodschappen bij Walmart komen halen.

 

Net als je denkt dat het budget onderhand op moest zijn (alleen al aan auteursrechten moet dit potje klauwen vol geld gekost hebben, en dan hebben we het nog niet eens over de CGI gehad) zien we daar ook nog de vliegende DeLorean uit Back to the Future 2 en Autobot Bumblebee aankomen. En dan hebben we er misschien nog een paar gemist ook. Het is dat Walmart geen vestigingen in de Benelux heeft, maar anders waren wij na dit spotje meteen overgeschakeld van de Appie naar deze filmnerd-vriendelijke keten.

 

Heel Holland Bakt-kandidate Maroeska Metz lijkt steeds meer ergernis op te wekken bij tv-kijkend Nederland. Rond de seizoenstart begin december werd al duidelijk dat deze wel erg opvallend getalenteerde kandidate een eigen kookboek heeft geschreven én een eigen cateringbedrijf heeft. Toen voorspelden we al dat dit relletje wel eens uit de hand zou kunnen gaan lopen, en nu is het zover. Nu Maroeska voor de derde week op rij gewonnen heeft lijkt de heisa rond haar persoon het k̶o̶o̶k̶p̶u̶n̶t̶  bakpunt te hebben bereikt. Maar dat zorgt dan wel weer voor leuke tweets.

 

 

 

 

 

Tarte Tatin? Tarte Chagrin zul je bedoelen!

Volgens Omroep Max is koken niet hetzelfde als bakken, en kan mevrouw Metz daarom gewoon meedoen aan de voor amateurbakkers bedoelde show. Die vlieger lijkt echter niet helemaal op te gaan. De opdracht waarmee de 60-jarige kookboek-auteur gisteren won was een tarte tatin. Meerdere twitteraars wezen erop dat op Maroeska's eigen site nota bene een filmpje staat waarop ze haarfijn uitlegt hoe je dit bakt.

 

Sommige kijkers beginnen zo pissed off te worden dat ze het inmiddels al op de man beginnen te spelen, en ook Maroeska's voorkomen bekritiseren:

 

 

Een grove Twitteraar heeft het zo gehad met Maroeska dat hij haar in één adem noemt met de door-en-door slechte King Joffrey uit Game of Thrones?!
 

 

Omroep Max blijft vooralsnog vierkant achter Maroeska staan, maar daarmee neemt de omroep wel een risico. Heel Holland Bakt is immers hun grote kijkcijferkanon met meer dan drie miljoen kijkers. Alleen Wie is de Mol weet een vergelijkbaar aantal Nederlanders aan de buis gekluisterd te houden. Nu kijkers online beginnen te mopperen dat de lol er nu voor hen af is wordt het interessant om te zien of de kijkcijfers van Heel Holland Bakt gaan teruglopen. Binnen een paar weken zullen we merken of dit ook het geval is.