Elke week worden er nieuwe films, series en documentaires toegevoegd op Netflix. Deze titels verschenen afgelopen week op de streamingdienst.

Series

Jason Bateman (Arrested Development) speelt in Ozark een financieel adviseur die tot aan zijn nek in de problemen zit. Hij waste geld van een drugskartel wit, tot er door een foutje een groot bedrag verdween. Hij duikt met zijn gezin onder in het natuurgebied The Ozarks, terwijl hij een manier zoekt om de druglords terug te betalen. Tegen wil en dank raakt hij al snel betrokken bij lokale gangsters.

Ozark was één van de beste Netflix-series van vorig jaar, en naar het spannende vervolg werd reikhalzend uitgekeken. Het tweede seizoen staat in zijn geheel op Netflix.

Na het succes van La Casa De Papel, brengt Netflix een nieuwe serie van de Spaanse zender Antena 3: La Catedral Del Mar. Dit historisch drama is gebaseerd op de gelijknamige roman van Ildefonso Falcones. 

In La Catedral Del Mar probeert de horige Arnau Estanyol (Aitor Luna) een fatsoenlijk leven op te bouwen in het Barcelona van de veertiende eeuw. De lokale adel is absoluut niet gediend van ambitieuze nieuwkomers, en probeert Arnau het leven onmogelijk te maken. Zelfs de Spaanse Inquisitie wordt ingeschakeld om Estanyol het zwijgen op te leggen.

Films

De redneck-broers Jimmy en Clyde (Channing Tatum en Adam Driver) besluiten de lokale NASCAR-racebaan te beroven in Logan Lucky. Ze schakelen explosievenexpert Joe Bang (Daniel Craig) en zijn halfzachte familie in om een handje (of bommetje) te helpen.

De remake van Carrie uit 2013 is minder goed dan het origineel uit 1976 met Sissy Spacek en Piper Laurie, die voor de film beiden een Oscar-nominatie verdienden. Voor Stephen King- en horrorfans is het desalniettemin een lekker tussendoortje.

Naast Logan Lucky en Carrie verscheen XXX: Return Of Xander Cage, waarin Vin Diesel als geheim agent de meest gevaarlijke stunts uitvoert. Een opvolger van deze populaire actiefilm is al in de maak. Kinderen en volwassenen kunnen prima uit de voeten met Cars 3.

Daarnaast verscheen een groot aantal Indiase films op Netflix. Actieliefhebbers checken Parmanu: The Story Of Pokhran, Mersal en Naam Shabana. (Muzikale) comedy arriveert in de vorm van Tamasha, Toilet - Ek Prem Katha en Qarib Qarib Singlle.

Documentaires

Waargebeurde misdaadverhalen zijn erg populair op Netflix. Liefhebbers zitten deze week gebakken met Inside The Criminal Mind. Deze vierdelige serie focust telkens op een andere vorm van misdaad, en niet zozeer op één crimineel. De serie toont de overeenkomsten en verschillen tussen topcriminelen, sekteleiders, ontvoerders en seriemoordenaars.

Nu de Eredivisie weer begonnen is, en de voetbalkoorts toeslaat, is de docuserie Becoming Champions interessant kijkvoer. De negendelige documentaireserie richt zich telkens op één legendarisch voetbalteam dat het wereldkampioenschap won. Van de eerste kampioen Urugay, naar het legendarische Braziliaanse elftal onder Pelé tot Maradona en het Spanje van 2010.

Er is meer!

Hoewel het nieuwe aanbod deze week relatief bescheiden was, komen er twee mooie nieuwe weken aan. Deze films en series verschijnen in de eerste helft van september; een deel staat sinds vandaag al online.

Bij de Amerikaanse supermarktketen Walmart kunnen klanten tegenwoordig online al hun boodschappen bestellen, waarna je ze alleen nog even op hoeft te pikken (ze doen daar blijkbaar nog niet aan bezorgen). Om deze nieuwe service te promoten heeft de winkelketen nu een best wel briljante commercial laten maken, waarin auto's uit allerlei filmklassiekers komen shoppen bij Walmart.

 

Van The Dark Knight tot Knight Rider

In de gauwigheid zien we hier eerst de Batmobiel uit The Dark Knight voorbijkomen, gevolgd door de Ecto 1 van de Ghostbusters en de legendarische pratende Pontiac KITT uit Knight Rider. Maar daar begint het pas, want hierna zien we ook nog hoe de hondenkopwagen uit Dumb & Dumber, het kleurrijke busje uit Scooby Doo, een met babyraptors gevulde Jurassic Park-jeep, en de Flintstones-mobiel hun boodschappen bij Walmart komen halen.

 

Net als je denkt dat het budget onderhand op moest zijn (alleen al aan auteursrechten moet dit potje klauwen vol geld gekost hebben, en dan hebben we het nog niet eens over de CGI gehad) zien we daar ook nog de vliegende DeLorean uit Back to the Future 2 en Autobot Bumblebee aankomen. En dan hebben we er misschien nog een paar gemist ook. Het is dat Walmart geen vestigingen in de Benelux heeft, maar anders waren wij na dit spotje meteen overgeschakeld van de Appie naar deze filmnerd-vriendelijke keten.

 

Heel Holland Bakt-kandidate Maroeska Metz lijkt steeds meer ergernis op te wekken bij tv-kijkend Nederland. Rond de seizoenstart begin december werd al duidelijk dat deze wel erg opvallend getalenteerde kandidate een eigen kookboek heeft geschreven én een eigen cateringbedrijf heeft. Toen voorspelden we al dat dit relletje wel eens uit de hand zou kunnen gaan lopen, en nu is het zover. Nu Maroeska voor de derde week op rij gewonnen heeft lijkt de heisa rond haar persoon het k̶o̶o̶k̶p̶u̶n̶t̶  bakpunt te hebben bereikt. Maar dat zorgt dan wel weer voor leuke tweets.

 

 

 

 

 

Tarte Tatin? Tarte Chagrin zul je bedoelen!

Volgens Omroep Max is koken niet hetzelfde als bakken, en kan mevrouw Metz daarom gewoon meedoen aan de voor amateurbakkers bedoelde show. Die vlieger lijkt echter niet helemaal op te gaan. De opdracht waarmee de 60-jarige kookboek-auteur gisteren won was een tarte tatin. Meerdere twitteraars wezen erop dat op Maroeska's eigen site nota bene een filmpje staat waarop ze haarfijn uitlegt hoe je dit bakt.

 

Sommige kijkers beginnen zo pissed off te worden dat ze het inmiddels al op de man beginnen te spelen, en ook Maroeska's voorkomen bekritiseren:

 

 

Een grove Twitteraar heeft het zo gehad met Maroeska dat hij haar in één adem noemt met de door-en-door slechte King Joffrey uit Game of Thrones?!
 

 

Omroep Max blijft vooralsnog vierkant achter Maroeska staan, maar daarmee neemt de omroep wel een risico. Heel Holland Bakt is immers hun grote kijkcijferkanon met meer dan drie miljoen kijkers. Alleen Wie is de Mol weet een vergelijkbaar aantal Nederlanders aan de buis gekluisterd te houden. Nu kijkers online beginnen te mopperen dat de lol er nu voor hen af is wordt het interessant om te zien of de kijkcijfers van Heel Holland Bakt gaan teruglopen. Binnen een paar weken zullen we merken of dit ook het geval is.