Blauw duimpje omhoog en vergeet je niet te abonneren!

Slijt jij je dagen met eindeloos films en series kijken? Dan moet je zéker eens deze YouTube-kanalen checken.

Screenjunkies (Honest Trailers)

Screenjunkies neemt in de rubriek Honest Trailers populaire films op een hele slimme en luchtige manier op de hak. Ze maken nieuwe trailers voor grote films, waarin je de brúte waarheid te weten komt. En geloof ons: dat is hilarisch.

Nerdwriter

Wil je wat meer kennis opdoen over films? Nerdwriter maakt korte video's over o.a. films, waarin je een hoop nuttige kennis opdoet. Zo leer je bijvoorbeeld waarom Harry Potter and The Prisoner of Azkaban de beste Harry Potter-film is in de saga.

Cinefix

Dit kanaal van Mashable zit vol filmkennis en feitjes. Zo hebben ze bijvoorbeeld veel lijstjes die veel verder gaan dan het standaard format van 'de 10 beste films over...' of video's waarin bijvoorbeeld wordt ingezoomd op bepaalde iconische filmscènes.

Now You See It

Hou jij van kennis die niet veel anderen hebben? Kijk dan eens op het kanaal Now You See It. Antwoord op vragen als 'hoe maak je een film eng?', 'Waarom drinken bad guys in films altijd melk?' en 'waarom zijn slechte films eigenlijk ook goed?' kun je hier vinden.

What it all meant

Soms kijk je een film gewoon voor een kleine twee uur simpel vermaak. Maar meestal zit er een diepere betekenis in een film die af en toe wel eens aan je voorbij gaat. Het kanaal What It All Meant ontrafelt die diepere laag. Het klinkt misschien een beetje droog, maar je zult zien dat het behoorlijk interesante video's zijn.

Joblo Movie Trailers

JoBlo moet je volgen als je altijd op de hoogte wil zijn. Geen enkel kanaal is zo snel met het uploaden van nieuwe filmtrailers als JoBlo. Zo weet je altijd precies welke films eraan komen.

Cinema Sins

Dit YouTube-kanaal is vrij uniek. In video's van 12 tot 15 minuten werkt het een weg door een complete film en vist daar op een hele grappige en luchtige manier alles uit wat (feitelijk) niet klopt. Dit kanaal is één van onze favorieten!

Mr. Sunday Movies (Things you missed)

Dit kanaal heeft een heleboel film-content, maar wij vinden de Things You Missed-categorie het leukst. Hierin worden films en trailers van a tot z geanalyseerd op dingen die wij als kijkers even over het hoofd hebben gezien.

How it Should have Ended

Ooit ontevreden geweest met het einde van een film? De makers van dit YouTube-kanaal zijn dat áltijd. Ze maken voor films geanimeerde video's met alternatieve eindes. En we durven het bijna niet te zeggen, maar meestal zijn ze leuker dan de originele varianten.

Couch Tomato

Met de bizarre hoeveelheid films die er inmiddels gemaakt is, is het niet zo gek dat er misschien soms eentje erg lijkt op een reeds bestaande film. Als je de video's van Couch Tomato kijkt, lijkt dat echter wel heel erg vaak voor te komen. 

Bij de Amerikaanse supermarktketen Walmart kunnen klanten tegenwoordig online al hun boodschappen bestellen, waarna je ze alleen nog even op hoeft te pikken (ze doen daar blijkbaar nog niet aan bezorgen). Om deze nieuwe service te promoten heeft de winkelketen nu een best wel briljante commercial laten maken, waarin auto's uit allerlei filmklassiekers komen shoppen bij Walmart.

 

Van The Dark Knight tot Knight Rider

In de gauwigheid zien we hier eerst de Batmobiel uit The Dark Knight voorbijkomen, gevolgd door de Ecto 1 van de Ghostbusters en de legendarische pratende Pontiac KITT uit Knight Rider. Maar daar begint het pas, want hierna zien we ook nog hoe de hondenkopwagen uit Dumb & Dumber, het kleurrijke busje uit Scooby Doo, een met babyraptors gevulde Jurassic Park-jeep, en de Flintstones-mobiel hun boodschappen bij Walmart komen halen.

 

Net als je denkt dat het budget onderhand op moest zijn (alleen al aan auteursrechten moet dit potje klauwen vol geld gekost hebben, en dan hebben we het nog niet eens over de CGI gehad) zien we daar ook nog de vliegende DeLorean uit Back to the Future 2 en Autobot Bumblebee aankomen. En dan hebben we er misschien nog een paar gemist ook. Het is dat Walmart geen vestigingen in de Benelux heeft, maar anders waren wij na dit spotje meteen overgeschakeld van de Appie naar deze filmnerd-vriendelijke keten.

 

Heel Holland Bakt-kandidate Maroeska Metz lijkt steeds meer ergernis op te wekken bij tv-kijkend Nederland. Rond de seizoenstart begin december werd al duidelijk dat deze wel erg opvallend getalenteerde kandidate een eigen kookboek heeft geschreven én een eigen cateringbedrijf heeft. Toen voorspelden we al dat dit relletje wel eens uit de hand zou kunnen gaan lopen, en nu is het zover. Nu Maroeska voor de derde week op rij gewonnen heeft lijkt de heisa rond haar persoon het k̶o̶o̶k̶p̶u̶n̶t̶  bakpunt te hebben bereikt. Maar dat zorgt dan wel weer voor leuke tweets.

 

 

 

 

 

Tarte Tatin? Tarte Chagrin zul je bedoelen!

Volgens Omroep Max is koken niet hetzelfde als bakken, en kan mevrouw Metz daarom gewoon meedoen aan de voor amateurbakkers bedoelde show. Die vlieger lijkt echter niet helemaal op te gaan. De opdracht waarmee de 60-jarige kookboek-auteur gisteren won was een tarte tatin. Meerdere twitteraars wezen erop dat op Maroeska's eigen site nota bene een filmpje staat waarop ze haarfijn uitlegt hoe je dit bakt.

 

Sommige kijkers beginnen zo pissed off te worden dat ze het inmiddels al op de man beginnen te spelen, en ook Maroeska's voorkomen bekritiseren:

 

 

Een grove Twitteraar heeft het zo gehad met Maroeska dat hij haar in één adem noemt met de door-en-door slechte King Joffrey uit Game of Thrones?!
 

 

Omroep Max blijft vooralsnog vierkant achter Maroeska staan, maar daarmee neemt de omroep wel een risico. Heel Holland Bakt is immers hun grote kijkcijferkanon met meer dan drie miljoen kijkers. Alleen Wie is de Mol weet een vergelijkbaar aantal Nederlanders aan de buis gekluisterd te houden. Nu kijkers online beginnen te mopperen dat de lol er nu voor hen af is wordt het interessant om te zien of de kijkcijfers van Heel Holland Bakt gaan teruglopen. Binnen een paar weken zullen we merken of dit ook het geval is.