De Super Bowl was er weer in de U.S.A! Dit gigantische evenement gaat natuurlijk om football, maar het is ook één groot entertainment spektakel. Beyonce, Madonna, Lady Gaga die bungeejumpt... Hét moment dus voor merken om zich te laten gelden. Niet voor niets zijn de peperdure reclameblokken rondom de Super Bowl gevuld met de meest fantastische reclames. Zelfs de Coen Brothers maakten een keer een reclame voor de Super Bowl. We hebben de leukste, mooiste, duurste reclames van 2019 voor je onder elkaar gezet. 

Article continues after the ad

Amerikanen rijden veel. En daarom waren de automerken weer goed vertegenwoordigd. 

Audi

 

Lexus

 

Hyundai

 
 

Maar ook Pringles deed mee met een iets simpeler maar doeltreffend concept. 

Pringles

 
Devour (diepvriesmaaltijden) zocht het ook gewoon bij een goede scriptschrijver met een simpel maar leuk idee.
 

Devour

 

Budweiser heeft een naam hoog te houden. Lukt dat?

Budweiser


En Amazon, die bijzonder slecht in het nieuws kwam vanwege de bagger werkomstandigheden van personeel (serieus, google maar eens 'Amazon werkomstandigheden') gebruikte de gelegenheid om te werken aan een positief imago. Ach ja, alles is te koop. Of Harisson Ford, in dit geval. 
 

Amazon

 
Ja, de Super Bowl is met al het entertainment echt voor iedereen de moeite om te checken. Hier nog een hele rits van commercials die top waren: 
 
 
En de nieuwe trend in marketingland: irritant fluisteren en tikken voor extra impact. 
 
 
 
 
 
Kijk, als ze reclameblokken met dit soort pareltjes vullen zappen we niet zo vaak weg. Wel bij deze natuurlijk: Sarah Jessica Parker die Blokker laat stikken voor een biermerk.