Dat Talpa-baas John de Mol op de steun van zijn zus kon rekenen was al duidelijk toen de tv-koningin naar SBS6 overstapte. Maar Talpa wil nog veel meer Linda de Mol en heeft vandaag bekendgemaakt een nauwe samenwerking aan te gaan met glossy LINDA.! Tevens gaat het productiebedrijf van Linda de Mol, Mood for Magazines, een sleutelrol spelen in de programmering van Net 5. De zender past van nature uitstekend bij het publiek van de glossy.

More content below the advertising

Talpa Network neemt vanaf 1 maart 2019 de rol van Sanoma over voor LINDA. en wordt zo mede-eigenaar van Mood for Magazines. Het tv-bedrijf wil flink investeren in het merk LINDA en de bijbehorende kanalen zoals LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO., LINDAnieuws en LINDA.tv. Da’s een heleboel LINDA!

Andersom gaat Linda de Mol ook voor Talpa aan de slag voor de televisie- en radiozenders. Wat we al weten is dat De Mol en haar huidige creatief directeur voor LINDA., Jildou van der Bijl, aan de slag mogen bij Net5 om daar de grootste vrouwenzender van Nederland van te maken.

Linda de Mol over Talpa-samenwerking

Linda de Mols eerste reactie: “Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.”

One Mol To Rule them All

John de Mol en z’n bedrijf Talpa zijn enorm aan het investeren om de dominante speler in tv-land te worden. Bij RTL kan je zelfs spreken van een leegloop! Naast Linda de Mol vertrokken Johnny de Mol, Gordon, Johan Derksen, Wendy van Dijk en velen andere ook al om exclusief programma’s voor de Talpa-zenders te maken. Vermoedelijk volgt Patty Brard binnenkort.

More content below the advertising