LEGO kondigde vandaag hun nieuwe Harry Potter-lijn aan. Een winnende formule wat ons betreft. Toch gaat het nog wel eens goed mis met film merchandise. Hier 7 vreselijke fails:

More content below the advertising

7. De Fifty Shades-teddybeer

Bij een bedenkelijk film, hoort bedenkelijke troep. De Vermont Teddy Bear Company nam ’t voortouw bij Fifty Shades en bracht een strak-in-pak gehulde Mr. Grey-beer op de markt. Inclusief soft-core BDSM-speeltjes. Want niks is zo geil als een teddybeer. 

6. De Daniel Craig-ijslolly

Ooit een shirtloze Daniel Craig willen likken? Voor alle hitsige fans heeft ijsmerk Del Monte een shirtloos James Bond-ijsje ontwikkeld. Dat is nog eens een License to Chill. 

5. En deze Jar Jar Binks-lolly

Met een nieuwe Star Wars-film gaat meestal een hoop merchandise gepaard. Zo ook bij de 1999 release van The Phantom Menace. Gungan-fetisjisten konden toen hun hart ophalen. Altijd al met de moeilijk irritante Jar Jar Binks willen tongen? Wij ook niet. Maar het kan met de Jar Jar Binks-lolly.

4. De Kleine Zeemeermin-visnuggets

Perfect voor filmfans met licht kannibalistische nijgingen. Ooit afgevraagd wat er met Ariels vin is gebeurd? Hier heb je je antwoord. Hoe dan ook: dit was een afgrijselijk slecht idee en laten we het nooit meer doen.

3. De vieze E.T.-vinger

Waarom iemand dit diarree-groene gedrocht zou aanschaffen is ons een fucking raadsel. Nou ja, de E.T.-vinger is schijnbaar erg populair onder volwassen vrouwen. Een curieuze zaak, al zeggen we het zelf. 

2. Deze supergeile 300-onderbroek

Voel je een echte Spartaan! Voor minder dan $100,- kun je met dit pareltje je pielemuis bedekken. Het feit dat er een officiële licentie aan dit ding hangt, maakt het nog 300 keer beter. 

1. Deze Harry Potter-horrorpoppen

Werp dit misbaksel in een willekeurige horrorfilm en je slaapt nooit meer. Na het succes van Harry Potter was er schijnbaar vraag naar baby-replica’s van Harry Potter-personages. Waarom je zo’n weerzinwekkend ding in je bed wil hebben, laat staan vast wil houden: joost mag het weten. Enfin, op ieder apart potje past een nog apartere deksel. 

More content below the advertising

Regisseur Bryan Singer mag dan wel geweldige films gemaakt hebben, er komen steeds meer verhalen naar boven dat hij als persoon verre van geweldig is. Al langere tijd deden er geruchten de ronde dat de man achter topfilms als The Usual Suspects, Valkyrie, Bohemian Rhapsody én meerdere van de X-Men films zich schuldig gemaakt zou hebben aan misbruik van tienerjongens. Het Amerikaanse blad The Atlantic heeft deze week een doortimmerd stuk gepubliceerd waarin vier slachtoffers van de regisseur gedetailleerd beschrijven wat hij met hen gedaan heeft. De producent van zijn nieuwste film staat echter achter zijn regisseur.

More content below the advertising

 

Gedetailleerd beschuldigend stuk

Onlangs werd bekend dat Singer zich mag wagen aan een nieuwe reboot van de jaren tachtig-actiefilm Red Sonja. Deze film met Brigitte Nielsen in de titelrol en Arnold Schwarzenegger als publiekstrekker was in 1985 gemaakt om in te haken op het succes van Arnie's Conan The Barbarian-films. Toen het gedetailleerde stuk van The Atlantic deze week verscheen was het wachten op het ontslag van de regisseur, maar het tegendeel blijkt het geval: Singer beschuldigt de journalisten ervan hem zwart te maken, en producent Avi Lerner neemt het op voor zijn regisseur.

 

“Nepnieuws”

“Ik ga gewoon door met de voorbereidingen voor Red Sonja en Bryan Singer is gewoon nog aan de film verbonden. De $800 miljoen die Bohemian Rhapsody heeft opgebracht is het bewijs van zijn geweldige visie. Ik herken het verschil tussen nepnieuws en werkelijkheid, en ik sta achter mijn beslissing. In Amerika zijn mensen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is”, aldus de producent.

Onhandelbaar tijdens opnames

Op zich zou Lerner er goed aan doen het stuk van The Atlantic toch even te lezen, niet alleen vanwege de aantijgingen van misbruik, maar ook omdat nogmaals uit de doeken wordt gedaan waarom Singer door 20th Century Fox ontslagen werd als regisseur nadat  de film al grotendeels was opgenomen. Naar verluidt viel met de filmmaker werkelijk geen land te bezeilen tijdens de opnames, als hij al kwam opdagen. En dan zou hij ook nog continu knallende ruzie hebben gehad met hoofdrolspeler Freddie Mercury. Malek gaf gisteren nog aan dat hij niets wist van de geruchten over Singer.

Eerdere reboot geschrapt

Toch moeten we nog maar zien of deze Red Sonja-reboot er echt gaat komen. In 2009 probeerden Robert Rodriguez en zijn toenmalige geliefde Rose McGowan het ook al, maar nadat de Conan-reboot uit 2011 met Aquaman himself Jason Momoa flopte, werden deze plannen geschrapt. Gelukkig hebben we de promotiefoto's nog.

 

Radio 2-dj's Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte zijn in de ochtend van vrijdag 25 januari een petitie gestart om Loeki de Leeuw terug op de televisie te krijgen. De vrolijke leeuw dook vroeger op de NPO-kanalen op in geinige filmpjes tussen de STER-reclameblokken door. Daarmee zorgde Loeki er eigenhandig voor dat reclame weer leuk werd. Sinds 2004 is de onhandige en immer verbaasde leeuw niet meer te zien. Daar moet dus verandering in komen.

More content below the advertising

 

10.000 handtekeningen

De dj's van het ochtendprogramma Jan-Willem Start Op zijn ervan overtuigd dat Loeki "nog altijd onverminderd populair is onder de Nederlandse bevolking". Zij hopen meer dan 10.000 handtekeningen te verzamelen. De STER liet in de uitzending weten dat ze niks garanderen, maar dat er in elk geval over gepraat zal worden als de dj's hun beoogde aantal handtekeningen weten te verzamelen. Op moment van schrijven gaat het helaas nog niet zo hard; drie uur na de lancering was de petitie pas dertienhonderd keer ondertekend.

 

Frekkel de Hond wint Loeki de Leeuw-award

Loeki de Leeuw was van 1972 tot en met 2004 te zien op de Nederlandse tv. Alle filmpjes werden met de hand gemaakt dus de STER zou puur vanwege de kosten niet al te happig zijn om Loeki terug te laten keren. Natuurlijk is de populaire Leeuw ook de naamgever voor de Gouden Loeki, de Award voor beste reclame van het jaar. Die werd gisteren nog gewonnen door het hartverwarmende hondje Frekkel.