De langverwachte Marvel-film Venom met Tom Hardy in de hoofdrol draait vanaf morgen in de bioscoop. Zoals altijd worden critici en filmrecensenten uitgenodigd om de film eerder te kijken. Die premières en voorvertoningen zijn inmiddels achter de rug en de eerste reviews komen boven water. En die zijn een stuk negatiever dan we verwacht hadden...

In The Hollywood Reporter schrijft criticus McCarthy dat Venom een stap terug is voor het Marvel universum: "In een tijd waarin het Marvel universum zowel verrassend uitbreidt (Black Panther) als andere verhaallijnen afrondt (Avengers: Infinity War), voelt Venom als een slechte achterneef van de grote films die constant de box-office cijfers domineerden." McCarthy is ook niet te spreken over Tom Hardy's optreden. Hij noemt het zijn minst interessante rol en optreden ooit.

Lauren Prudom van IGN meent dat de film snelheid mist en dat het een verwarrend zooitje lijkt: "De film weet niet of het een komedie wil zijn, of juist de antiheld véél te serieus wil nemen." Nashawaty van Entertainment Weekly voegt daaraan toe dat de film enorm middelmatig is en daardoor snel zal worden vergeten. 

Of valt 't allemaal wel mee?

Andere critici vinden dat de film in de verste verte niet de hype rond de film evenaart en dat het bovendien lijkt alsof de film uit de vroege jaren 2000 komt. Toch is niet iedereen negatief. Zo wordt er naar verluid érg veel gelachen tijdens de film en vooral over de relatie tussen Eddie en Venom wordt érg positief gesproken. Toevallig weten we dat de mening van critici vaak heel erg afwijkt van de meningen van fans, en dus raden we jullie aan om gewoon naar de bios te gaan en je eigen mening te vormen.

Bij de Amerikaanse supermarktketen Walmart kunnen klanten tegenwoordig online al hun boodschappen bestellen, waarna je ze alleen nog even op hoeft te pikken (ze doen daar blijkbaar nog niet aan bezorgen). Om deze nieuwe service te promoten heeft de winkelketen nu een best wel briljante commercial laten maken, waarin auto's uit allerlei filmklassiekers komen shoppen bij Walmart.

 

Van The Dark Knight tot Knight Rider

In de gauwigheid zien we hier eerst de Batmobiel uit The Dark Knight voorbijkomen, gevolgd door de Ecto 1 van de Ghostbusters en de legendarische pratende Pontiac KITT uit Knight Rider. Maar daar begint het pas, want hierna zien we ook nog hoe de hondenkopwagen uit Dumb & Dumber, het kleurrijke busje uit Scooby Doo, een met babyraptors gevulde Jurassic Park-jeep, en de Flintstones-mobiel hun boodschappen bij Walmart komen halen.

 

Net als je denkt dat het budget onderhand op moest zijn (alleen al aan auteursrechten moet dit potje klauwen vol geld gekost hebben, en dan hebben we het nog niet eens over de CGI gehad) zien we daar ook nog de vliegende DeLorean uit Back to the Future 2 en Autobot Bumblebee aankomen. En dan hebben we er misschien nog een paar gemist ook. Het is dat Walmart geen vestigingen in de Benelux heeft, maar anders waren wij na dit spotje meteen overgeschakeld van de Appie naar deze filmnerd-vriendelijke keten.

 

Heel Holland Bakt-kandidate Maroeska Metz lijkt steeds meer ergernis op te wekken bij tv-kijkend Nederland. Rond de seizoenstart begin december werd al duidelijk dat deze wel erg opvallend getalenteerde kandidate een eigen kookboek heeft geschreven én een eigen cateringbedrijf heeft. Toen voorspelden we al dat dit relletje wel eens uit de hand zou kunnen gaan lopen, en nu is het zover. Nu Maroeska voor de derde week op rij gewonnen heeft lijkt de heisa rond haar persoon het k̶o̶o̶k̶p̶u̶n̶t̶  bakpunt te hebben bereikt. Maar dat zorgt dan wel weer voor leuke tweets.

 

 

 

 

 

Tarte Tatin? Tarte Chagrin zul je bedoelen!

Volgens Omroep Max is koken niet hetzelfde als bakken, en kan mevrouw Metz daarom gewoon meedoen aan de voor amateurbakkers bedoelde show. Die vlieger lijkt echter niet helemaal op te gaan. De opdracht waarmee de 60-jarige kookboek-auteur gisteren won was een tarte tatin. Meerdere twitteraars wezen erop dat op Maroeska's eigen site nota bene een filmpje staat waarop ze haarfijn uitlegt hoe je dit bakt.

 

Sommige kijkers beginnen zo pissed off te worden dat ze het inmiddels al op de man beginnen te spelen, en ook Maroeska's voorkomen bekritiseren:

 

 

Een grove Twitteraar heeft het zo gehad met Maroeska dat hij haar in één adem noemt met de door-en-door slechte King Joffrey uit Game of Thrones?!
 

 

Omroep Max blijft vooralsnog vierkant achter Maroeska staan, maar daarmee neemt de omroep wel een risico. Heel Holland Bakt is immers hun grote kijkcijferkanon met meer dan drie miljoen kijkers. Alleen Wie is de Mol weet een vergelijkbaar aantal Nederlanders aan de buis gekluisterd te houden. Nu kijkers online beginnen te mopperen dat de lol er nu voor hen af is wordt het interessant om te zien of de kijkcijfers van Heel Holland Bakt gaan teruglopen. Binnen een paar weken zullen we merken of dit ook het geval is.