Source
chateau meiland mode kleding spam instagram

Voor veel BN'ers betekent het aanprijzen van producten op social media een leuke bijverdienste; met de populariteit van Chateau Meiland kon de familie uit dit programma natuurlijk niet achterblijven, maar de Meilandjes hebben het niet zo handig aangepakt. De kunst bij dit soort reclame-posts is immers dat je er vooral niet teveel achter elkaar mag posten. Op het Instagram-account van Chateau Meiland (en ook die van Martien en Maxime) doken gisteravond echter 24 reclamekiekjes voor een kledinglijn op. Zo moet het dus niet!

More content below the advertising

Excuses van Martien en Maxime

Martiens 66 duizend volgers en Maxime’s 49 duizend volgers waren dan ook niet blij met deze onverhulde reclame, getuige de vele negatieve reacties. Het Algemeen Dagblad dook er vervolgens bovenop en publiceerde er een artikel over, waarna de modeplaatjes binnen de kortste keren verdwenen waren van alledrie de insta-accounts. In plaats daarvan bleef er nog één post over, met als bijschrift excuses van Martien en Maxime zelf.

“Oeps!”

“Oeps, onze nieuwe te enthousiaste sociale media medewerkster van ons management heeft vanavond iets te gretig gepost”, zo legt de familie Meiland uit. “Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Ze mocht 1 foto uitkiezen maar geen 30”. Toch hoeft het meisje nog niet op zoek naar nieuw werk: “Ze mag wel blijven", zo verzekeren Martien en Maxime hun volgers. Dan kan de nieuwe medewerkster zich nu misschien gaan afvragen wat het nut is van drie verschillende Instagram-accounts met elk vrijwel dezelfde content.