Fans Shadowhunters: The Mortal Instruments hopen op vierde seizoen

Fans van Shadowhunters: The Mortal Instruments voeren actie op social media om hun favoriete serie van de ondergang te redden. Dat is ook de cast van deze duistere fantasyreeks niet ontgaan!

More content below the advertising

Hashtag

Begin juni werd bekend dat Shadowhunters: The Mortal Instruments geen vierde seizoen zou krijgen. Dit tot grote teleurstelling van de fans, die onder de hashtag #SaveShadowhunters op social media de serie van de ondergang proberen te redden. Dit weekend was deze hashtag zelfs trending op Twitter. En nu deze actie de wind in de zeilen heeft, reageren ook de hoofdrolspelers uit de serie op het initiatief van de fans!

Eenheid

Katherine McNamara, die in de serie de rol van Clary speelt, zegt in een interview: “Het is fantastisch om te zien dat mensen zich zo inzetten voor de creativiteit van anderen. Dat ze de handen ineenslaan en ons welkom heten in een fangemeenschap waar liefde, acceptatie en eenheid centraal staan.”

Goede doel

De fans houden het niet bij alleen een simpele hashtag. Zo huurden ze een billboard op Times Square in New York en adverteerden ze op dubbeldekkers in Londen om de toekomst van Shadowhunters veilig te stellen. Maar het indrukwekkendste is wel dat de fans online geld inzamelen voor The Trevor Project, een organisatie die hulp biedt aan LHBT-jongeren die depressief en suïcidaal zijn. In totaal hebben de fans al bijna 22.000 dollar ingezameld voor dit goede doel!

Trots

Dominic Sherwood, de acteur die de rol van Jace vertolkt, zegt: “Het is geweldig dat er in de naam van Shadowhunters zoveel geld naar het goede doel gaat.” Alberto ‘Simon’ Rosende voegt daar aan toe: “Het is echt een eer om deel uit te mogen van iets dat zoveel mensen raakt als Shadowhunters. Maar het coolste is wel dat mensen over de hele wereld samenwerken om een verschil te maken. Niet alleen met de serie, maar ook met The Trevor Project.” Wat de uitkomst van alle acties ook is, de fans weten zeker dat hun idolen trots op ze zijn!

De (voorlopig?) laatste afleveringen van Shadowhunters: The Mortal Instruments zijn volgend jaar te zien.

More content below the advertising

Regisseur Bryan Singer mag dan wel geweldige films gemaakt hebben, er komen steeds meer verhalen naar boven dat hij als persoon verre van geweldig is. Al langere tijd deden er geruchten de ronde dat de man achter topfilms als The Usual Suspects, Valkyrie, Bohemian Rhapsody én meerdere van de X-Men films zich schuldig gemaakt zou hebben aan misbruik van tienerjongens. Het Amerikaanse blad The Atlantic heeft deze week een doortimmerd stuk gepubliceerd waarin vier slachtoffers van de regisseur gedetailleerd beschrijven wat hij met hen gedaan heeft. De producent van zijn nieuwste film staat echter achter zijn regisseur.

More content below the advertising

 

Gedetailleerd beschuldigend stuk

Onlangs werd bekend dat Singer zich mag wagen aan een nieuwe reboot van de jaren tachtig-actiefilm Red Sonja. Deze film met Brigitte Nielsen in de titelrol en Arnold Schwarzenegger als publiekstrekker was in 1985 gemaakt om in te haken op het succes van Arnie's Conan The Barbarian-films. Toen het gedetailleerde stuk van The Atlantic deze week verscheen was het wachten op het ontslag van de regisseur, maar het tegendeel blijkt het geval: Singer beschuldigt de journalisten ervan hem zwart te maken, en producent Avi Lerner neemt het op voor zijn regisseur.

 

“Nepnieuws”

“Ik ga gewoon door met de voorbereidingen voor Red Sonja en Bryan Singer is gewoon nog aan de film verbonden. De $800 miljoen die Bohemian Rhapsody heeft opgebracht is het bewijs van zijn geweldige visie. Ik herken het verschil tussen nepnieuws en werkelijkheid, en ik sta achter mijn beslissing. In Amerika zijn mensen onschuldig totdat het tegendeel bewezen is”, aldus de producent.

Onhandelbaar tijdens opnames

Op zich zou Lerner er goed aan doen het stuk van The Atlantic toch even te lezen, niet alleen vanwege de aantijgingen van misbruik, maar ook omdat nogmaals uit de doeken wordt gedaan waarom Singer door 20th Century Fox ontslagen werd als regisseur nadat  de film al grotendeels was opgenomen. Naar verluidt viel met de filmmaker werkelijk geen land te bezeilen tijdens de opnames, als hij al kwam opdagen. En dan zou hij ook nog continu knallende ruzie hebben gehad met hoofdrolspeler Freddie Mercury. Malek gaf gisteren nog aan dat hij niets wist van de geruchten over Singer.

Eerdere reboot geschrapt

Toch moeten we nog maar zien of deze Red Sonja-reboot er echt gaat komen. In 2009 probeerden Robert Rodriguez en zijn toenmalige geliefde Rose McGowan het ook al, maar nadat de Conan-reboot uit 2011 met Aquaman himself Jason Momoa flopte, werden deze plannen geschrapt. Gelukkig hebben we de promotiefoto's nog.

 

Radio 2-dj's Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte zijn in de ochtend van vrijdag 25 januari een petitie gestart om Loeki de Leeuw terug op de televisie te krijgen. De vrolijke leeuw dook vroeger op de NPO-kanalen op in geinige filmpjes tussen de STER-reclameblokken door. Daarmee zorgde Loeki er eigenhandig voor dat reclame weer leuk werd. Sinds 2004 is de onhandige en immer verbaasde leeuw niet meer te zien. Daar moet dus verandering in komen.

More content below the advertising

 

10.000 handtekeningen

De dj's van het ochtendprogramma Jan-Willem Start Op zijn ervan overtuigd dat Loeki "nog altijd onverminderd populair is onder de Nederlandse bevolking". Zij hopen meer dan 10.000 handtekeningen te verzamelen. De STER liet in de uitzending weten dat ze niks garanderen, maar dat er in elk geval over gepraat zal worden als de dj's hun beoogde aantal handtekeningen weten te verzamelen. Op moment van schrijven gaat het helaas nog niet zo hard; drie uur na de lancering was de petitie pas dertienhonderd keer ondertekend.

 

Frekkel de Hond wint Loeki de Leeuw-award

Loeki de Leeuw was van 1972 tot en met 2004 te zien op de Nederlandse tv. Alle filmpjes werden met de hand gemaakt dus de STER zou puur vanwege de kosten niet al te happig zijn om Loeki terug te laten keren. Natuurlijk is de populaire Leeuw ook de naamgever voor de Gouden Loeki, de Award voor beste reclame van het jaar. Die werd gisteren nog gewonnen door het hartverwarmende hondje Frekkel.